ارسال به دیگران پرینت

دولت زیمبابوه روز دوشنبه سفیر آمریکا را احضار کرد.

در پی ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر مداخله زیمیبابوه در اعتراضات ضدنژادپرستی آمریکا، دولت این کشور، سفیر آمریکا را احضار کرد.

دولت زیمبابوه روز دوشنبه سفیر آمریکا را احضار کرد.

دولت زیمبابوه روز دوشنبه سفیر آمریکا را به دلیل اتهام زنی های اخیر یکی از مقامات آمریکایی احضار کرد.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» کشورهایی نظیر چین و زیمبابوه را «دشمنان خارجی» آمریکا توصیف کرد که با استفاده از رسانه های اجتماعی به ناآرامی ها در این کشور دامن زده و «به دنبال تفرقه افکنی» هستند.

در همین راستا «جیمز مانزو» سخنگوی وزارت امور خارجه زیمبابوه روز دوشنبه گفت، «برایان نیکولز» سفیر آمریکا در این کشور فراخوانده شد تا در خصوص اظهارات اوبرایان توضیح دهد.

یکی از مقامات دولت زیمبابوه نیز با رد ادعاهای اوبرایان گفت: «هر فردی که ریشه اتفاقات اخیر را دنبال کرده باشد، از مرگ دلخراش آقای فلوید تا اعتراضات متعاقب آن، درک می کند که متهم کردن زیمبابوه به دخالت در این رویدادها در هر سطحی مضحک است».

دوشنبه هفته قبل یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده ای را در شهر مینیاپولیس و چندین شهر دیگر این کشور در پی داشت.

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه