ارسال به دیگران پرینت

واکنش ترامپ به اعتراضات شب گذشته مقابل کاخ سفید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تظاهرات روز جمعه در مقابل کاخ سفید از آمادگی «سگ های وحشی» و «اسلحه شوم» سرویس مخفی این کشور برای مقابله با معترضان سخن گفت.

واکنش ترامپ به اعتراضات شب گذشته مقابل کاخ سفید

تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید ضمن اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله در مینیاپولیس شعارهایی علیه رئیس جمهوری ایالات متحده سر دادند. یک مامور پلیس مینیاپولیس روز دوشنبه جورج فلوید را هنگام بازداشت به قتل رساند. انتشار تصاویری از این مامور پلیس که با قرار دادن زانوی خود بر روی گردن جورج فلوید باعث مرگ او می شود اعتراض های زیادی را در آمریکا برانگیخته است.

 

شماری از تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید روز جمعه تلاش کردند تا از موانعی که سرویس مخفی آمریکا در اطراف کاخ سفید ایجاد کرده بود عبور کنند. سرویس مخفی آمریکا وظیفه محافظت از رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور را برعهده دارد.

AP Photo

تظاهرات در برابر کاخ سفیدAP Photo

دونالد ترامپ روز شنبه در واکنش به تظاهرات در برابر کاخ سفید ضمن تشکر از سرویس مخفی در صفحه توئیتر خود نوشت: «جمعیت زیادی آمده بود که به صورت حرفه ای سازماندهی شده بود. اما هیچ کس حتی در آستانه عبور از نرده ها هم قرار نداشت. اگر این کار [عبور از نرده ها] را انجام می دادند با وحشی ترین سگها و شوم ترین سلاح هایی که من تاکنون دیده ام روبرو می شدند.»

Donald J. Trump
 
✔ @realDonaldTrump
 · 7h
 
Replying to @realDonaldTrump

....got too frisky or out of line, they would quickly come down on them, hard - didn’t know what hit them. The front line was replaced with fresh agents, like magic. Big crowd, professionally organized, but nobody came close to breaching the fence. If they had they would....

در تحولی دیگر فرماندار ایالت جورجیا روز شنبه پس از تظاهرات جمعه شب در شهر آتلانتا در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد. این در حالی است که گارد ملی آمریکا برای مقابله با اعتراض ها در ایالت های مختلف آماده می شود. حدود ۵۰۰ سرباز گارد ملی تنها برای رویارویی با معترضان در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا بسیج شده اند. فرماندار مینه سوتا اعلام کرده است که بیش از هزار سرباز دیگر گارد ملی را برای کمک به برقراری نظم و آرامش در مینیاپولیس فراخوانده است.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه