ارسال به دیگران پرینت

70 هزار دلار برای کلاس‌های آنلاین؟

دانشجویان حس خوبی ندارند و تصور می‌کنند در یک معامله ناعادلانه‌ گیر کرده و خواستار پاسخ دانشکده‌های خود در باره پرداخت شهریه‌های گران برای آموزش‌های آنلاین هستند.

70 هزار دلار برای کلاس‌های آنلاین؟
دانشجویان حس خوبی ندارند و تصور می‌کنند در یک معامله ناعادلانه‌ گیر کرده و خواستار پاسخ دانشکده‌های خود در باره پرداخت شهریه‌های گران برای آموزش‌های آنلاین هستند.
 

محوطه و فضای باز دانشگاه "جورج واشنگتن" آمریکا تقریبا خالی است و کلاس‌های حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده‌اند اما دانشجویان از کمبودهای خود در طول دوران آموزش آنلاین می‌گویند. آنها آموزش از راه دور را بی‌کیفیت عنوان کرده‌اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزینه تحصیلات دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا بسیار گران و کمرشکن است و شهریه سالانه آن به ده‌ها هزار دلار می‌رسد.

اما اینک و همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از دانشجویان که هزینه تحصیل خود را با گرفتن وام می‌پردازند، این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا پرداخت 70 هزار دلار برای کلاس‌های "زوم" عادلانه است؟

زوم یک ابزار مناسب ویدئو کنفرانس و ارسال پیام‌های گروهی است که این روزها تعداد زیادی از مردم جهان برای آموزش‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند.

دانشجویان آمریکا حس خوبی ندارند و تصور می‌کنند در یک معامله ناعادلانه‌ گیر کرده و خواستار پاسخ دانشکده‌های خود در این باره هستند.

"درومیل شاه" دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد "سلامت عمومی" در دانشگاه جورج واشنگتن در این باره می‌گوید: ما همچنان هزینه خدمات غیر دیجیتالی دانشگاه را هم می‌پردازیم.

این دانشجوی 24 ساله برای پرداخت هزینه‌های تحصیلش در پایتخت آمریکا از وام‌های مختلف و تحصیلی استفاده کرده است. در چند روز آینده او مدرک خود در مقطع کارشناسی ارشد را دریافت خواهد کرد اما هیچ خبری از جشن فارغ‌التحصیلی سنتی در این دانشگاه وجود ندارد. جشنی که برای آن به طور معمول هزینهای دریافت می‌شود.

"شاه" یکی از افرادی است که با امضای یک بیانیه خواستار بازپرداخت بخشی از هزینه‌های تحصیل از دانشگاه است.

این دانشجوی سلامت عمومی به عنوان یکی از ساکنان شیکاگو به خبرگزاری فرانسه گفت: فکر می‌کنم کیفیت خدمات  و تدریس دانشگاه در  فضای مجازی کاهش یافته و این موضوع اصلا خوشایند نیست.

او از تغییر سیستم  آموزش شاکی است. به اعتقاد این دانشجوی جوان آموزش راه دور و ماندن در خانه باعث از بین رفتن نظارت و تحلیل ساختارهای آموزشی شده است. بسیاری از دانشجویان انگسزه زیادی برای آموزش بی‌کیفیت آنلاین ندارند و برای درک کفاهیم آموزشی مشکل دارند.

دانشگاه جورج واشنگتن یکی از دانشگاه‌های برتر در پایتخت آمریکا است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

دانشگاه جورج تاون آمریکا

شاه 24 ساله گفت: برگزاری این کلاس‌ها تجربه ناموفقی بود. بدون کلاس‌های حضوری به شدت احساس "پوچی" و بی‌سوادی می‌کنم.

"شاه" تنها کسی نیست که چنین احساسی دارد. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه آمریکایی به خاطر این شرایط شاکی‌اند. آنها دیگر نمی‌توانند از بعدازظهرهای آفتابی محوطه دانشگاه لذت ببرند و "فریزبی" بازی کنند. دیگر کسی از لابراتوار و کارگاه‌های پیشرفته استفاده نمیکند یا به گشت وگذارهای شبانه نمی‌رود.

"مولی رایدیک" نیز با امضای نامه‌ای از دانشکده  "نیویورک سیتی" خواست تا در ژستی جدید به جبران ضرر و زیان دانشجویان بپردازد.

این دانشجوی جوان در این باره می‌گوید: برخلاف اصرارهای دانشگاه نیویورک سیتی، برگزاری کلاس‌های عملی و اجرایی هنرهای نمایشی از طریق برنامه "زوم" امکان‌پذیر نیست.

برخی از دانشجویان شکایت خود را به دادگاه کشانده‌اند. در یکی از این شکایت‌ها که متن آن توسط خبرگزاری فرانسه دیده شده ،"ادلاید دیکسون" دانشجوی دانشگاه "میامی" این نهاد علمی را متهم کرده که مدرکی "بی‌ارزش" را به خاطر برگزاری دورهای آنلاین به وی داده است.

 او به نمایندگی 100 دانشجو از دانشگاه خود شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت چند میلیون دلاری شده است.

دانشجویان به دلایل مشابه حداقل از 50 دانشگاه و کالج دیگر در آمریکا شکایت کرده‌اند.

در پائیز چه اتفاقی می‌افتد؟

دانشگاه‌های آمریکا معمولا در مورد شکایات و اقدامات دادگاه سکوت می‌کنند.

برخی از دانشگاه‌ها نیز که در این میان واکنش نشان داده‌اند، اصرار دارند که در میانه بحران کرونا گیر افتاده‌اند و چارهای جز این ندارند.

بسیاری از دانشجویان از قبل هزینه اتاق، کلاس و تجهیزات دانشگاهی را پرداخت کرده‌اند اما از ماه مارس تا کنون از هیچ کدام از این امکانات استفاده نکره‌اند. با این حال هیچ دانشجویی تا کنون موفق به بازپس‌گیری شهریه و هزینه‌های پرداختی برای ترم بهار نشده‌اند.

2 نفر با پوشش ماسک در حال راه‌رفتن در محوطه دانشگاه "جورج تاون" در واشنگتن آمریکا/ عکس: خبرگزاری فرانسه

نارضایتی دانشجویان از آموزش مجازی در دانشگاه آمریکا کرونا

 

 در آمریکا شرایط شیوع ویروس کرونا هر روز بدتر و وخیم‌تر شده است. هنوز هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی در اواخر تابستان یا اوایل پائیز رخ خواهد داد. معمولا در این ایام کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های آمریکا برگزار می‌شوند اما سوال  فعلی این است که  آیا در ترم آینده 20 میلیون دانشجو به محوطه دانشگاه‌های آمریکا بازخواهند گشت؟

در فضای دانشجویی بحث و جدال‌ها بسیار زیاد است.

"اشوات نارایانان" دانشجوی 19 ساله دانشگاه جورج واشنگتن در این باره می‌گوید: امیدوارم به دانشگاه بروم.

او گفت: مقامات دانشگاه قول داده‌اند تا در 10 روز آیندهراهکار و دستورالعمل‌های بهتری را به دانشجویان ارائه دهند.

وی تائید کرد: اما من خود را از نظر ذهنی برای ادامه همین اوضاع آماده می‌کنم.

تصور اینکه زندگی در فضای دانشگاه به حالت نرمال بازگردد برای بسیاری از دانشجویان بسیار سخت است.

"شاه" می‌گوید: کافه‌تریا و خوابگاه دانشگاه نیز مانند سوپرمارکت‌های عمل می‌کنند. در این فضاها فاصله اجتماعی باید رعایت شده تعداد زیادی ماده ضدعفونی کننده دست وجود دارد.

"پاملا اولیویر" معاون رئیس دانشکده دانشگاه ایالت کالیفرنیا در منطقه "فولرتون" در این باره می‌گوید: احتمالا در پائیز به صورت مجازی به کار خود ادامه می‌دهیم.

"دانشگاه‌های بزرگ مانند جورج تاون به دلیل داشتن موقوفات گسترده راحت‌تر از دانشگاه های کوچکتر از پی بحران بر می‌‌آیند. اما دانشگاه‌های کوچکتر در صورت کاهش ثبت‌نام دانشجویان در دوره شیوع کرونا با بحران شدید مالی مواجه خواهند شد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

70 هزار دلار برای کلاس‌های آنلاین؟/ دانشجویان آمریکا ناراضی‌اند

آینده مجازی به معنای فشار بیشتر برای دانش‌آموزان و والدینی است که اغلب هزینه شهریه دانشگاه‌ها را در شرایط بد اقتصادی امریکا می‌پردازند.

"تد میچل" مدیر شورای آموزش آمریکا در این باره گفت: از این پس بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها درآمد کمتری خواهند داشت و طبیعتا توان کمتری برای پرداخت هزینه‌های تحصیلات و آموزش‌های عالی وجود دارد.

پیش‌بینی میچل حکایت از کاهش 15 درصدی ثبت نام دانشجویان در سال تحصیلی آینده دارد. با این پیش‌بینی دانشکده‌های آمریکایی 23 میلیارد دلار از درآمد سال آینده خود را از دست می‌دهند.

 دانشگاه‌های برتر آمریکا مانند "هاروارد"، "یل" و "استندفورد" موقوفات بسیاری دارند و قادر به دریافت کمک مالی هستند اما دانشگاه‌های کوچکتربا خطر ورشکستگی روبه‌رو  می‌شوند.

در حال حاضر بزرگترین دانشگاه آمریکا، هاروارد، همانند بسیاری دیگر ازمراکز آموزش عالی ایالات متحده، ،توسط موقوفات اداره می‌شود. رییس بزرگترین دانشگاه آمریکا (هاروارد) دارایی‌های هاروارد از موقوفات را حدود 9/36 میلیارد دلار اعلام نموده است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه