ارسال به دیگران پرینت

آلمان:

اتهام‌های ضد چینی ترامپ انحرافی است

آلمان اتهام‌های ضدچینی آمریکا را مانوری برای انحراف خشم مردمی از اشتباه‌های ترامپ در مدیریت بحران کرونا می‌داند.

اتهام‌های ضد چینی ترامپ انحرافی است

 آلمان اتهام‌های ضدچینی آمریکا را مانوری برای انحراف خشم مردمی از اشتباه‌های ترامپ در مدیریت بحران کرونا می‌داند.

نشریه اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت: وزیر دفاع آلمان و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور صحت ادعاهای رییس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا درباره منشأ چینی ویروس جدید کرونا را زیر سؤال برده‌اند.

به نوشته اشپیگل، سرویس اطلاعات فدرال آلمان (BND) هفته گذشته با دستگاه‌های اطلاعاتی استرالیا، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و نیوزلند دراین‌باره تبادل ‌نظر کرد و هیچیک از آنها «شواهد قاطع» مقام‌های آمریکایی را تأیید نکردند.

براساس گزارش این رسانه آلمانی، آنه‌ گرت کرامپ - کارن باوئر (Annegret Kramp-Karrenbauer) وزیر دفاع آلمان، یادداشتی از منابع داخلی وزارتخانه دریافت کرده که در آن سخنان رییس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا یک «مانور انحرافی» ارزیابی شده تا از این طریق توجه آمریکایی‌ها به اشتباه‌های ترامپ را منحرف و خشم آنان را به سمت چین هدایت کند.

به نوشته این تارنمای آلمانی، پژوهشگران بیشتر به روایت دولت چین در باره منشأ ویروس اهمیت می‌دهند.

پکن همواره گفته که ویروس جدید کرونا نخستین بار در روزهای پایانی ماه دسامبر ۲۰۱۹ (اوائل زمستان ۹۸) از بازار خرید و فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان و احتمالاً از طریق نوعی خفاش به انسان منتقل شده است.

با این حال در پایان این گزارش آمده که پکن سازمان بهداشت جهانی را وادار کرده تا هشدار عمومی نسبت به خطر جهان‌گیر شدن ویروس را به تأخیر بیاندازد. سرویس اطلاعاتی آلمان به این نتیجه رسید که این اقدام دولت چین موجب شد تا مقابله جهانی با کرونا دست‌کم با ۶ هفته تأخیر آغاز شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه