ارسال به دیگران پرینت

چابک سازی دولت

لزوم اعتماد به مردم در واگذاری خدمات و کاهش تصدی گری و چابک سازی دولت

چابک سازی دولت

 

 
دکتر سعید لک در گفتگو با 55 آنلاین با اشاره به این که امروزه اقتصاد کشور بیمار و نیازمند تشخیص، درمان، و باز توانی است، گفت:  اقتصاد وابسته به نفت،  مبتنی بر حاکمیت و دولت بزرگ و پهناور، اما کمی کند و کمی تنبل است که بایستی یکبار و برای همیشه در تاریخ سیاسی اقتصادی و اجتماعی کشور جمهوری اسلامی ایران مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

 

وی با بیان این که امروزه باید مدیران دولتی شجاعانه اقرار کنند، اظهار داشت:  مردم، بخش خصوصی و غیر دولتی بسیار چالاک تر، متعهد تر، سیستماتیک تر و منظم تر می توانند انتظارات، خدمات، تولید و همه عرصه های اقتصادی را در دست بگیرند.

 

عضو دوره سوم شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به این که تنها برگ برنده در رشد اقتصادی کشور آلمان پس از جنگ جهانی دوم این است که در حیطه اقتصاد به بخش خصوصی که همان مردم هستند اعتماد کرد، خاطر نشان کرد: آلمان اختیارات دولت و انتظارات مردم به نحوی در بین کارگزاران بخش خصوصی، تولید کنندگان و خدمتگزاران تقسیم کرده، که نظام های کنترل، کسب اطمینان و نظارت در اختیار دولت و همه خدمات اجرا و تولیدات را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است‌.

 

وی یادآور شد: امروز ما با یک دولت بزرگ و پهناور و تا حدی ناهماهنگ در بعضی از ابعاد مواجه هستیم، که نه تنها باعث رکورد اقتصادی و کندی اعتماد بخش خصوصی در ورود به اقتصاد کشور شده، بلکه خود به مانع بزرگی برای توسعه اقتصادی تبدیل گشته است.

 

لک با اشاره به این که اصل ۴۴ قانون اساسی بارها و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده اما باید دید که در این زمینه شاخص های موفقیت چه بوده، عنوان کرد: ما باید در سالهای حساس پیش رو، اقدامی انقلابی داشته باشیم و بایستی خدمات را با افتخار از دولت به مردم شریف ایران بسپاریم و نظارت های کمیتی را پایدار کنیم و تنها اطمینان حاصل کنیم که تخلفی در این زمینه صورت نپذیرد.

 

کاندید یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع بعدی در اقتصاد امروز شفافیت است که خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده اما بایستی ما در مجلس جدید با کمک حقوق دانان و اقتصاد دانان عزیز به این سمت و سو پیش رویم.

 

وی در پایان گفت: مردم عزیز ایران شایسته بهترینها هستند ، و پسندیده نیست که ایرانی مسلمان در کشور جمهوری اسلامی ایران دغدغه اش دریافت یارانه باشد.

 

یارانه کمکیست برای اقشار آسیب پذیر ، اما این یارانه ها را بایستی هدفمند و به اجرا و کار تبدیل کرد.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه