ارسال به دیگران پرینت

اولین پیام نخست وزیر جدید عراق

«محمد توفیق علاوی» نخست وزیر جدید عراق در پیام تصویری پس از اعلام اینکه به این سمت انتخاب شده از معترضان خواست که تا زمان تحقق مطالبات شان به تجمع خود ادامه دهند.

اولین پیام نخست وزیر جدید عراق

وی در این پیام که در فیس بوک و رسانه های عراقی منتشر شد، گفت که اگر شجاعت مردم نبود، این تغییرات در کشور اتفاق نمی افتاد.

علاوی تاکید کرده که در صورتی که جناح ها و گروه های سیاسی تلاش کنند عقاید و خواسته های خود را به او تحمیل کنند این وظیفه - نخست وزیری - را ترک خواهد کرد.

نخست وزیر جدید عراق از معترضان خواست که تا زمان مشخص شدن تاریخ و زمان برگزاری انتخابات و مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی در صحنه بمانند.

علاوی پس از گذشت دو ماه از استعفای «عادل عبدالمهدی» و اختلاف نظر گروه های سیاسی سرانجام امروز ( شنبه) از سوی رئیس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی شد.

«برهم صالح» رییس‌ جمهوری عراق علاوی را که از میان فهرستی پنج نفره که دو هفته پیش به او پیشنهاد شده بود برای انتخاب نخست وزیر جدید انتخاب کرد.

علاوی دقایق پیش با انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی و رسانه های عراقی با صدور پیامی به معترضان اعلام کرد که به طور رسمی به ریاست دولت جدید منصوب شده است.

 

علوی از طریق نوار ویدیویی که در فیس بوک منتشر کرد،یادآورشد که برهام صالح رییس جمهوری ساعتی پیش به او دستور داده تا یک دولت جدید تشکیل دهد.

عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق دو ماه قبل به دنبال افزایش اعتراض های مردمی در شهرهای مختلف این کشور از سمت خود استعفا کرد.

 

دولت وی تا تعیین نخست وزیر جدید «دولت پیشبرد امور» نام گرفت.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه