ارسال به دیگران پرینت

بن سلمان، ابومازن را راضی می‌کند؟

نکته قابل توجه این است که پایگاه خبری «میدل ایست آی» ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ گزارشی با عنوان «ابودیس: پایتخت فلسطینی که عربستان سعودی قصد دارد آن را به محمود عباس تحمیل کند» منتشر کرده.

بن سلمان، ابومازن را راضی می‌کند؟

 

 

فارس : یک تحلیلگر صهیونیست می‌گوید ولی‌عهد سعودی مأمور شده است تا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور کند که طرح صلح تحمیلی «معامله قرن» را بپذیرد. 

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری در یک کنفرانش مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جزئیات طرح صلح تحمیلی موسوم به «معامله قرن» را علنی کرد.

ترامپ در این طرح، مدعی شد که قدس متعلق به رژیم صهیونیستی خواهد بود و مردم فلسطین نیز باید شهرکی به نام «ابودیس» را که در شرق قدس قرار دارد، به عنوان پایتخت خود انتخاب کنند.

«عودید گرانوت» کارشناس مسائل عربی تأکید کرد که «دولت آمریکا تلاش بسیاری کرده تا نظام‌های حاکم عربی را قانع کند که معامله قرن را بپذیرند و به آن اعتراض نکنند.»

روزنامه «العربی الجدید» قطر به نقل از گرانوت گزارش داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مأمور شده است تا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور کند که این معامله را بپذیرد.

ولی‌عهد سعودی به عباس گفته است که «اگر پایتخت فلسطین در شهرک ابودیس پایه‌گذاری شود، هیچ فاجعه‌ای رخ نخواهد داد».

این تحلیلگر صهیونیست همچنین تأکید کرد که تلاش‌های بن سلمان برای اقناع محمود عباس بیانگر این است که وی، پیش از این، از طرح ترامپ، اطلاع داشته است.

نکته قابل توجه این است که پایگاه خبری «میدل ایست آی» ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ گزارشی با عنوان «ابودیس: پایتخت فلسطینی که عربستان سعودی قصد دارد آن را به محمود عباس تحمیل کند» منتشر کرده.

در گزارش مذکور آمده بود که ابودیس، «روزگاری، یک روستای کوچک بود که به مزارع زیتون و مناظر جذاب شهره بود... ولی اکنون، نامی است که ولی‌عهد سعودی از آن به عنوان پایتخت احتمالی کشور فلسطین در آینده سخن می‌گوید».

این پایگاه همچنین اعلام کرد که این مسئله، طرح سعودی است و بر اساس آن، «مردم فلسطین می‌توانند کشور مختص خود را داشته باشند، ولی این کشور نباید در مجاورت کرانه باختری باشد و حاکمیت محدودی بر اراضی خود داشته باشند. کما اینکه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری نیز باقی خواهد ماند... قدس شرقی نیز، پایتخت آنان خواهد بود، و هیچ حقی برای بازگشت آوارگان فلسطینی و خانواده‌هایشان وجود ندارد».

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه