ارسال به دیگران پرینت

نیروهای نظامی و انتظامی نباید به نفع یا علیه گروهی وارد انتخابات شوند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است هزینه های انتخاباتی باید حساب شده باشد و پس از آن با شفاف سازی نتایجی که حاصل می‌شود هم روشن و هم دقیق باشد.

نیروهای نظامی و انتظامی نباید به نفع یا علیه گروهی وارد انتخابات شوند

۵۵آنلاین :

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است هزینه های انتخاباتی باید حساب شده باشد و پس از آن با شفاف سازی نتایجی که حاصل می‌شود هم روشن و هم دقیق باشد.

داوود محمدی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ خوشبختانه انتخابات متعددی از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار شده و در کشور ما هم نظام مردم سالاری دینی حاکم بوده که مبتنی بر رای مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز کرد: انتخاباتی که تاکنون برگزار شده و در زمینه های مختلف هم مردم با رای خود مشارکت داشتند دارای نکات مهمی است از جمله اینکه نشان داده شده ما در بسیاری از زمان های اساسی و بنیادی به صورت شورایی عمل کرده‌ایم، مانند مجلس شورای اسلامی ، خبرگان و شوراهای شهر و طبیعی است که در انتخابات هایی که انجام شده ممکن است در برخی از زمان‌ها دقت های لازم به جهت ماهیت کار صورت نگرفته باشد.

وی افزود: برگزاری انتخابات کار گسترده‌ای است و در هیچ جای دنیا نمی توان انتخاباتی را سراغ داشت که با وجود برگزار شدن حرف و حدیثی در آن نباشد، به هر حال گروهی پیروز شده و گروهی ممکن است به نتیجه دلخواه نرسیده باشند اما خوشبختانه انتخابات در کشور ما کمترین اعتراضات را تاکنون داشته است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار کرد: گاهی اوقات بوده که عده ای سوء‌استفاده کرده و انتخابات را بی جهت زیر سوال برده اند و این امر غلطی است لذا نکاتی که رهبری گوشزد و تاکید کردند بسیار حائز اهمیت است .

محمدی در ادامه اظهار کرد: انتخابات و سلامت آن برای ما مهم است . هم‌چنین نتایجی که حاصل می‌شود، ما به مردم سالاری اعتقاد داریم . آنچه که رهبری اشاره کردند بسیار اساسی ،‌ دقیق و حساب شده است و به موقع این کار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هم مواردی وجود داشته و رهبری اگر احساس کردند آن را تاکید و تذکر دادند گفت:‌ممکن است در زمان تبلیغات برای انتخابات نارسایی هایی هم وجود داشته باشد و افرادی که می خواهند تبلیغ کنند زمان لازم را در اختیار نداشته باشند اما لازمه کار آگاهی دادن است و اینکه از ابزارهای مناسب هم استفاده شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه هزینه های انتخابات باید حساب شده باشد گفت:‌ نباید از روش های غلط استفاده کرد و اگر هزینه ای انجام می‌شود شفاف سازی شده و نتایجی که حاصل می‌شود هم روشن باشد .

وی هم‌چنین با اشاره به ممنوعیت ورود نیروهای مسلح در دسته بندی های سیاسی و جناحی اظهار کرد: قطعا سلامت انتخابات در سایه ایجاد امنیتی است که این نیروها ایجاد می‌کنند اما اینکه به نفع یک گروه یا ضرر گروه دیگری وارد شوند امر درستی نیست و در تمام دنیا هم همین گونه است.

محمدی خاطر نشان کرد: طبیعی است نیروهای نظامی و انتظامی نبایستی وارد انتخابات آن هم به گونه ای شوند که به نفع یا علیه گروه دیگری باشد. لذا توصیه ای که رهبری فرموده اند مسلم ، قطعی و پذیرفته شده است.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه