ارسال به دیگران پرینت

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس | من هم واکسن روسی کرونا را نمی زنم /واکسن کوبایی مطمئن تر است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واکسن مساله سیاسی نیست و نباید بر اساس نزدیکی سیاسی درباره امنیت و تایید آن قضاوت کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس   |   من هم واکسن روسی کرونا را نمی زنم /واکسن کوبایی مطمئن تر است

عضو ستاد مبارزه با کرونا، مبنی بر اینکه به علت مطمئن نبودن واکسن روسی از آن استفاده نمی‌کند واکنش‌های مختلفی در پی داشته است؛ اما گویا دکتر محرز تنها مقام مسئولی نیست که می‌گوید به واکسن روسی اعتماد ندارد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم،در واکنش به این اظهارات گفت که او نیز واکسن روسی نمی‌زند.

شهریاری در این باره توضیح داد: درباره هر واکسن خارجی نظر من این است که بعد از واردات، ابتدا خود مسئولان واکسن را بزنند و در صورتی که این واکسن مشکلی نداشت برای عموم مردم استفاده شود چراکه وقتی از انجام مراحل کامل کارآزمایی بالینی واکسن اطمینان نداریم قرار نیست روی مردم ما آزمایش شود.

او تاکید کرد: وزارت بهداشت طبق قانون برنامه توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبری متولی سلامت است و وظیفه دارد هر دارو یا واکسنی را که قرار است استفاده شود با دقت بررسی و آن را تضمین کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: واکسن مساله سیاسی نیست و نباید بر اساس نزدیکی سیاسی درباره امنیت و تایید آن قضاوت کرد.

شهریاری درباره واکسن‌های کوبایی نیز گفت: واکسن‌های کوبایی در حال تست در ایران است، اما قبل از این در کوبا تست شده است.

او توضیح داد: واکسن هپاتیت که در حال حاضر در ایران استفاده می‌کنیم از تکنولوژی کوبا گرفته شده و واکسن خوبی هم هست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در آخر گفت: بنا بر سابقه‌ای که تا امروز از دارو دیده‌ایم، به نظر می‌رسد واکسن‌های کوبایی از واکسن‌های روسی مطمئن‌تر هستند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه