ارسال به دیگران پرینت

انتقاد زاکانی از لایحه بودجه ۱۴۰۰:

چرا به مردم ظلم می‌کنید/این فاصله طبقاتی را چه کسی تحمیل کرده است؟

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد شدید ‌از لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بگوئید چرا به مردم ظلم می‌کنید ‌بعد اعلام می‌کنید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می‌خواهیم ‌بفروشیم مگر توان تولید و فروش داریم.

چرا به مردم ظلم می‌کنید/این فاصله طبقاتی را چه کسی تحمیل کرده است؟

علیرضا زاکانی در مراسم سالگرد سردار پرافتخار ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار داشت: وقتی ما از شهید و شهادت صحبت می‌کنیم درواقع از فراق شهید، غم و اندوه زیادی داریم، زیرا شهید به تعبیر آیت‌الله خوشوقت وقتی اولین قطره خونش به زمین می‌ریزد، خداوند همه قابلیت‌ها را به او عطا می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: براین اساس ما به شهید غبطه می‌خوریم وهم در فراغش می‌نالیم، او کسی بود که همه وجود و داشته‌هایش را وقف خدمت به جمهوری اسلامی کرد و به‌جای اینکه بعد از انقلاب خود را صاحب‌سفره‌ای ببیند و بهره‌مند شود خود را صاحب‌خانه دید و فدا کرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی به‌جای آن‌که بعد از دفاع مقدس، وظیفه خود را تمام‌شده بداند و به جبران آن دوران بپردازد، حضور در جنگ بزرگ‌تری را آغاز کرد و در جهاد اکبر، گوی خدمت را از دیگران ربود و به عرصه نبرد با ظالمین پرداخت و چه سعادتی بالاتر از این‌که به دست شقی‌ترین افراد در جهان کنونی به شهادت رسید.

زاکانی بیان کرد:هرچند در دوری ایشان می‌سوزیم و خلأ وجودش را چیزی پر نمی‌کند، اما موج شهادت این شهید، جهان اسلام و آزادی خواهان جهان را به میدان آورد.

وی عنوان کرد: نام او چیزی نیست که از خاطرات برود و ما می‌سوزیم، چرا در زمان حیاتش قدر و منزلت او را فهم نکردیم؛ ایشان عظمت و بزرگی‌اش را از اسلام و ولایت گرفت و امروز راه وی فراروی ماست و تحقق ولایت مداری و راه او برای ما حجت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار این اندوه، ما به شهید سلیمانی به‌عنوان یک الگو می‌نگریم و این الگو در زمانه‌ای که فقدان الگوها برای جامعه ما بیداد می‌کند و رنگ و لعاب‌ها به‌جای الگو نشسته‌اند مایه افتخار است.

وی اظهار داشت: این شهید در حوزه فردی و اجتماعی ویژگی‌های زیادی داشت و اهل معنا و اخلاص بود، لذا به تعبیر رهبری خود را میدان‌دار معرفی نکرد چون می‌دانست که خدا می‌بیند.

شهید سلیمانی در کنار اخلاص اهل دقت و تدبر بود

زاکانی گفت: در کنار اخلاص، شهید سلیمانی اهل دقت و فکر و تدبر بود؛ دشمنان برای کانون اسلام ناب محمدی نقشه کشیدند تا ریشه این اسلام را از بین ببرند، لذا او در کنار ولایت مداری تابع محض رهبری بود.

وی افزود:او که پیام اسلام را درک کرده بود که تا به مدد مظلومی نشتابیم مسلمان نیستیم از او مجاهدی بزرگ درصحنه ساخت و او قبل از هر کس پا در عرصه خطر می‌گذاشت و برای خودش چیزی نخواست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایشان در زمان حیات،سخنرانی زیبایی در مجلس کرد و در مورد منطقه توضیح داد که درنهایت در رویدادهای منطقه، مقصدشان ایران است و آنچه در افغانستان و سوریه و لبنان و عراق رقم خورد همه بر اساس کینه‌ورزی علیه انقلاب اسلامی بود اما بدانید همه این تهدیدات باتدبیر رهبری به فرصت مبدل شد.

وی عنوان کرد: اگر منطق این شهید را بدانیم او را اسوه قرار می‌دهیم، آمریکائی‌ها در منطقه بیش از 8 هزار میلیارد دلار هزینه کردند و این رقم وحشتناکی است و ما امسال با دلار آزاد کل بودجه سال کشور که بسیار چاق دیده‌شده را 30 میلیارد دلار بسته‌ایم یعنی 280 برابر بودجه امسال ما توسط آمریکائی‌ها در منطقه هزینه شده است اما در منطقه شکست‌خورده‌اند.

زاکانی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه وقت امریکا اعلام کرد ایران در این سالها 16 میلیارد دلار برای نبرد با ما در منطقه هزینه کرده است، یعنی نیمی از خرج امسال را در طول سالهای گذشته و در طول 19 سال خرج کردیم و این رقم یک پانصدم هزینه آمریکاست.

وی تصریح کرد: بااین‌وجود ما در منطقه پیروز شدیم و این امر با عنایت رهبری و پرچم‌داری شهید سلیمانی و مدافعین حرم اتفاق افتاد و این عددها قابل‌مقایسه نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:شهید سلیمانی توانست از میان مسلمانان منطقه ، پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها و فاطمیون و حشد‌الشعبی در عراق و انصار الله در یمن و سوریه در دفاع وطنی و حزب‌الله لبنان و حماس، لشکری از جنود الهی را شکل بدهد و به میدان بیاورد.

شهید سلیمانی نشان داد آماده‌سازی ظهور توسط مردان مرد رقم می‌خورد

وی گفت: شهید سلیمانی نشان داد آماده‌سازی ظهور توسط مردان مرد رقم می‌خورد و چه شد که ما خاک و او افلاک است، چون بندگی خوب خدا و تبعیت از رهبری و خدمت به مردم را برگزید و چیزی برای خودش نخواست.

زاکانی عنوان کرد:او اهل محبت و صداقت و اخلاص و تعامل و گذشت بود و برای مردم و کار اسلام و انقلاب پشت در مسئولان می‌نشست، پس وی الگو و اسوه است، راه او این باغ مفتوحی است و مسیر ادامه دارد و این تحرکات استیصال است و آمریکائی‌ها می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند آسیب می‌بینند چون در معرض آسیب هستند.

وی افزود: یک‌زمانی پایگاه آن‌ها در هر منطقه‌ای از جهان محل ثبات خودشان و تهدید دیگران بود اما امروز پایگاه‌هایشان محل ثبات انقلاب اسلامی است چون امکاناتی که وارد منطقه می‌کنند زیر دید ماست و امکانات ما به‌طور نقطه می‌زند و البته نیروهای نظامی باید به‌صورت آماده‌باش باشند تا ترامپ دیوانه دست از پا خطا نکند هرچند بلوف می‌زند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید یک‌میزان است و ما توانستیم شهید سلیمانی را برای شناخت دیگران میزان قرار دهیم، شناخت دیگران بسیار مهم است، امروز همان آقایان مسئولی که از سلیمانی به بزرگی یاد می‌کنند فراموش کرده‌اند در زمان حیات این شهید چه خون‌دلی به او دادند و می‌گفتند از او شکایت ‌می‌کنیم، آیا این افراد برمدار شهید سلیمانی بودند.

وی بیان کرد:لذا خود شهید سلیمانی امکانی ایجاد می‌کند تا دیگران را بشناسیم، شهید لحظه‌به‌لحظه کاری می‌کرد که باری به دوش مردم نیاید اما فقدان تدبیر مسئولان کشور را با چالش مواجه کرد.

زاکانی عنوان کرد: وقتی مسئولان بودجه98 را بسته‌اند با 167 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مجبور شدند مجوز برای اوراق بگیرند و از شبکه بانک مرکزی یا از صندوق ذخیره پول بردارند و پول در کشور پرقدرت و متورم شود و مردم را گرفتار‌تر کند.

وی اظهار داشت: این‌ها حتی در سال 99 متنبه نشدند و کسری 167 میلیارد تومانی در سال 98 را به 273 میلیارد تومان تبدیل کردند و این بی‌تدبیری چه نسبتی با راه شهید و خدمت و مسئولیت‌پذیری دارد، بودجه امسال نیز 350 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و برای اولین بار در طول تاریخ درآمدهای ما 40 هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها کمتر است و گفتند در این‌یک سال برخی بودجه ‌ا را نمی‌دهیم و مگر مملکت‌داری با شوخی سازگار است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی شرایط این‌طور می‌شود که میزان مصرف گوشت در کشور یک کیلوگرم در سال طبق بیان آمار می‌باشد و برای متمولین 96 کیلوست چرا باید چنین فاصله‌ای باشد و این چه ارتباطی با مکتب شهید سلمیانی دارد بلکه این مکتب بی‌دردها و دنیاطلبی است.

مکتب شهید سلیمانی باید علیه پلشتی‌ها قیام کند

وی گفت: این فاصله طبقاتی را چه کسی تحمیل کرده است و چرا باید 70 درصد سپرده بانکی برای یک درصد جامعه باشد و چه کسی باید علیه آن قیام کند، قطعاً مکتب سلیمانی باید علیه پلشتی‌ها قیام کند و بعد افرادی تریبون دستشان است و می‌گویند دولت می‌خواهد نفت زیاد بفروشد در سال 98 و 99 نیز می‌خواستید نفت زیادی بفروشید، چرا با مردم صادق نیستید.

زاکانی بیان کرد: سال 98می‌دانستید که از 19 اردیبهشت سال 97 وارد تحریم ویژه شدیم و با تحریم بانکی نمی‌توانیم یک‌میلیون و نیم بشکه نفت بفروشیم پس چرا اصرار کردید البته گفتند به ترامپ تودهنی بزنیم ولی با تحریم عقب‌نشینی نمی‌کنیم، خوب برای این کار سوری چرا هزینه تعیین کردید.

وی افزود: بگوئید چرا به مردم ظلم می‌کنید جیب افراد و ملت را زدن زشت است چرا مردم را شرمنده خانواده می‌کنید، بعد اعلام می‌کنید 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت می‌خواهیم بفروشیم مگر توان تولید و فروش داریم چرا باید حرف بیهوده‌ای به مردم بگوییم لذا این شهید میزان است و می‌توان دیگران را شناخت که چه کسی حق می‌گوید یا نمی‌گوید.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: تجربه نشان داد در این 41 سال هر جا از حق و اسلام حمایت کردیم از رهبری تبعیت و به مردم خدمت کردیم و پیروز هستیم؛ شهید زنده است و به ما کمک می‌کند مهم این است که وصل شویم، شهید سلیمانی مرگ باعزت را انتخاب کرد.

وی گفت: شب قدر ما انتخابات آینده است، مردم دقت کنید کدام باسلیقه تبعیت از ولی و تمسک از اسلام و خدمت به مردم می‌خواند به دنبال او برویم، ممکن است با اغواگری عده‌ای گرفتار شویم پس چشم‌هایمان به ملاک‌های آقا باشد و از اسامی عبور کنیم و ببینیم این افراد در این 42 سال کجا بودند.

زاکانی متذکر شد: نمی‌شود عده‌ای حاشیه‌نشین و پرو دائم سر سفره باشند و همه‌چیز را به گردن اسلام و رهبری و مردم بیندازند لذا این شهید دستگیری و شفاعت می‌کند، این شهید سرباز اهل‌بیت(ع) و سیدالشهداست، سیدالشهدا آگاهانه این مسیر را رفت.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از میراث شهید سلیمانی که همان میراث امام و سایر شهد و نظام و رهبری است و باید از این میراث صیانت کنیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ﻣﺠﺘﺒﻲ ارسالی در

      ﮔﻮﺵ ﻣﺮﺩﻡ ﭘﺮ ﻫﺴﺖ اﺯاﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺩﺭﻋﻤﻞ ﻛﺎﺭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﺎﺩ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﭼﻘﺪﺭ ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺷﻮﻳﻢ ﭼﺮا ﻫﻤﺶ ﺣﺮﻑ ﺣﺮﻑ ﺣﺮﻑ

    • ناشناس ارسالی در

      مسبب و بانی این فاصله ی طبقاتی و تبعیض در جامعه هاشمی رفسنجانی بوده .خدا ازش نگذره.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه