ارسال به دیگران پرینت

آیت الله اعرافی:

طرح‌های مجلس شورای اسلامی با مشورت حوزه تهیه و تنظیم می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در خصوص تعامل هرچه بهتر مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان و مسائل مربوط به طرح‌ها و لوایح مربوط به زنان و خانواده گفت: ضروری است طرح‌ها و لوایح مجلس شورای اسلامی از نظر مبانی شرعی با مشورت حوزه علمیه تهیه و تنظیم شود.

طرح‌های مجلس شورای اسلامی با مشورت حوزه تهیه و تنظیم می شود.

ا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بهتر میان قوه مقننه با شورای نگهبان پیرامون وضع قوانین مربوط به زنان و خانواده، از آمادگی حوزه علمیه برای همکاری در این زمینه خبر داد.

وی با اشاره به اقدام های تحولی انجام شده در حوزه های علمیه گفت: تدوین سندهای بلند مدت و میان مدت، تدوین طرح های تحولی حوزه علمیه از جمله سند چشم اندار، برنامه ۵ساله، طرح آمایش و همچنین تدوین درختواره رشته های تحصیلی حوزه از جمله اقدام های انجام شده در راستای تحول در حوزه های علمیه طی سال های اخیر است.

اعرافی ادامه داد:  درختواره رشته های تحصیلی حوزه در ۱۶ حوزه دانشی و ۴۰۰ رشته گرایش تدوین شده است ضمن اینکه همکاری حوزه  علمیه با وزارت آموزش و پرورش و همکاری حوزه در تدوین سند برنامه هفتم توسعه ازاقدامات تحولی حوزه بوده است.

در ابتدای این دیدار هریک اعضای فراکسیون زنان با ارائه و طرح دیدگاه های خود در مسائل مختلف زنان در جامعه از مدیر حوزه های علمیه تقاضا نمودند با توجه به جایگاه محوری حوزه های علمیه در پاسخ به موضوعات اجتماعی زنان، این فراکسیون را در ارائه طرح های و لوایح قانونی پیشنهادی مربوط به زنان در مجلس شورای اسلامی از نظر تئوریک و نظریه حمایت نماید.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه