ارسال به دیگران پرینت

استاندار تهران | با تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران موافق هستم

محسن بندپی گفت: موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تاکنون در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است، اما من با این موضوع موافق هستم


استاندار تهران  |  با تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران موافق هستم

سیزدهمین همایش دانشجویی تازه های علوم بهداشتی کشور با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت، محسنی بندپی استاندار تهران و علیرضا زالی، فرمانده مدیریت کرونا در تهران برگزار شد.

در این همایش محسنی بندپی، استاندار تهران درباره تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران گفت: همانطور که وزیر کشور و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته اند؛ این موضوع در حد پیشنهاد است، باید این مورد در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شود.

او افزود: موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تاکنون در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است. به عنوان یک نیروی بهداشتی و کارشناس با موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران موافق هستم و این موضوع از طرف ستاد مبارزه با کرونا استان تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده شده است.

محسنی بندپی ادامه داد: واقعیت این است که کادر درمان خسته شده اند و با توجه به آمار بیماران بستری باید شرایطی فراهم کنیم تا بار بیمارستان‌ها کم شود، البته برنامه جدید مبارزه محله محور با همکاری بسیج آغاز شده است.

استاندار تهران بیان کرد: باید گلوگاه اصلی در چرخه اصلی بیمارستان‌ها ارزیابی شوند تا ببینیم با توقف این فعالیت‌ها، چقدر بار بیماری کم شده است.

محسنی بندپی درباره مصوبه پایان ساعات کاری حمل و جمع نقل عمومی شهر تهران از ساعت ۲۰ در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان جهانی بهداشت پرهیز از تجمع، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت محیط و فردی و کم حجم کردن جلسات را ۴ استراتژی مهم برای مقابله با کرونا  بیان کرده است.

او افزود: اگر مترو شلوغ شود، می‌تواند در چرخه ویروس کرونا و شیوع بیماری موثر باشد. مصوب شده است که فعالیت حمل و نقل عمومی تا ساعت ۲۰ باشد؛ اگر با اجرای این مصوبه، حجم مسافران افزایش پیدا کند، باید در اجرای آن تجدیدنظر کرد.

استاندار تهران ادامه داد: ما باید آمار بگیریم که در روز دوشنبه، در ساعت ۱۸ تا ۲۰ چه تعداد مسافر در حمل و نقل عمومی تردد داشته اند و در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز آمار را با روز دوشنبه مقایسه کنیم.

تغییر ساعات پایان کار حمل و نقل بر عهده شهرداری است

محسنی بندپی گفت: در صورت افزایش حجم بار مسافران درباره تغییر ساعات پایان کار حمل و نقل می‌توان تجدید نظر کرد و تجدید نظر در این زمینه در اختیار شهرداری است.

او افزود: با حضور فرمانداری تهران، فرمانداری شمیرانات، صمت، تعزیرات، اتحادیه اصناف و نیروی انتظامی جلسه ای داشتیم. در این جلسه مقرر شد ۱۶ اکیپ تلفیقی بر اجرای مصوبه تعطیلی صنوف از ساعت ۱۸ نظارت کنند.

استاندار تهران تصریح کرد: به همین منظور ۱۰۰ اکیپ موتوری نیروی انتظامی برای تذکر و اخطار به متخلفان فعال شدند و کسانی که با وجود تذکر به مصوبه عمل نکنند، جریمه پلمب مغازه در نظر گرفته شده است.

او گفت: بر اساس برآوردها، دیروز ۴۵ درصد صنوف و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ تعطیل بودند و به مصوبه عمل کردند. امشب اکیپ‌های نظارتی را بیشتر کرده ایم تا تمام اصناف به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی از ساعت ۱۸ عمل کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه