ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی قوه قضاییه:

فساد | فعالیت دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی استمرار وافزایش می یابد

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به افزایش صلاحیت‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی گفت:با پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری، از فردا(دوشنبه) دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهند


 فساد | فعالیت دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی  استمرار وافزایش می یابد

غلامحسین اسماعیلی روز یکشنبه در سی وسومین نشست خبری که به صورت ویژه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام حزن و ماتم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: از مردم متدین، امت حسینی ایران اسلامی و عزاداران امام حسین(ع) که ضمن برپایی عزاداری ها به نحو شایسته پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند و عقلانیت دینی را در جهان بشریت به نمایش گذاشتند، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: اقدام خوب علما، خطبا، مداحان، وعاظ و مراجع که همه اینها در اجابت رهنمودهای مقام معظم رهبری اثر ماندگار را در عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رقم زدند، تشکر می کنم.

اسماعیلی اظهار داشت: قوه قضاییه اراده بسیار قوی در برخورد با مفاسد و شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز در برنامه های تحولی خود قرار داده است.

وی به تبیین استجازه ریاست قوه قضاییه از رهبر معظم انقلاب در رابطه با استمرار فعالیت دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی پرداخت و افزود: اراده برخورد با فساد تا زمانی که مفاسد وجود داشته باشد هیچ گاه تغییر نخواهد کرد و زمانی تغییر می یابد که زمینه های بروز فساد از بین برود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دو سال قبل بنا بر ضرورت های اجتماعی ریاست وقت قوه قضاییه از مقام معظم رهبری برای تشکیل دادگاههای ویژه درخواست کردند با شرایط مندرج در آن استجازه و موافقت رهبری انجام شد و امروز شرایط تغییر چندانی نکرده و همچنان شاهد جنگ اقتصادی دشمن و سودجویی فرصت طلبان هستیم.

وی اضافه کرد: با درک شرایط موجود، تشخیص مقامات قضایی این بود که این دادگاه ها باید استمرار یابد ضمن اینکه همه تلاش ما این باشد که نحوه برگزاری با ضوابط تداوم یابد و با اصلاح برخی رویه ها و استمرار قاطع رسیدگی ها مبارزه با مفاسد شدت یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه دادگاه‌های ویژه توسعه صلاحیت پیدا کرده اند، ادامه داد: طبق استجازه جدید، مقرر شده دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی صلاحیت دادگاه انقلاب، کیفری یک و کیفری دو را داشته باشند این اقدام به دلیل اتهامات متعدد انجام شد.

ادامه دارد...

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه