ارسال به دیگران پرینت

لاوروف: از هر گامی برای حل اختلافات ایروان و باکو استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ارمنستانی خود تأکید کرد: از هر گامی برای حل اختلافات ایروان و باکو استقبال می‌کنیم.

لاوروف: از هر گامی برای حل اختلافات ایروان و باکو استقبال می‌کنیم

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با «آرارات میرزویان» (Ararat Mirzoyan) همتای ارمنستانی خود گفت که مسکو از هر اقدامی برای حل و فصل اختلافات و یافتن درک متقابل میان ایروان و جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما کاملاً متعهد به اسنادی هستیم که سران ما در قالب مذاکره سه جانبه (بیانیه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، بین رؤسای جمهور آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان با هدف پایان دادن به جنگ دوم قره باغ) تأیید کردند. اکنون ما در مورد ازسرگیری روند صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد اجرای آنچه قبلاً امضا شده است، حرف می زنیم.

«سرگئی لاوروف» در ادامه اضافه کرد: اول از همه اطمینان از امنیت و البته شروع به بازگرداندن اعتماد بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ضروری است. کارگروه گشایش ارتباطات نقش بزرگی در این زمینه ایفا خواهد کرد. این اقدامات بسیار مهمی خواهد بود که به این کشورها اجازه می دهد رویکرد سازنده‌ تری نسبت به وضعیت کنونی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید.

این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه