ارسال به دیگران پرینت

تکرار ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا از سوی پمپئو

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد آنچه که "تلاش ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا" می‌خواند با پیامدهایی مواجه خواهد شد.

تکرار ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا از سوی پمپئو

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: ما نمی‌گذاریم که تلاش اخیر نظام ایران برای دخالت در انتخابات‌مان، دموکراسی‌مان را تضعیف کند. ما به طور آشکار مشخص کرده‌ایم که چنین اقداماتی پیامدهایی دارند و دیروز نیز ۵ نهاد ایرانی را تحریم کردیم.
 مقامات اطلاعاتی آمریکا با مطرح کردن اتهامات انتخاباتی علیه ایران و روسیه مدعی شده‌اند ایران مسئول فرستادن ایمیل هایی تهدید آمیز است که این هفته رای دهندگان دموکرات را هدف قرار داده است و همچنین روسیه نیز به سهم خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مداخله می کند.
جان راتکلیف رئیس اطلاعات ملی آمریکا، روز چهارشنبه مدعی شد که این دو کشور «اقدامات بخصوصی را برای تاثیرگذاری بر نظر جمعی درباره رقابت انتخاباتی انجام داده اند».
راتکلیف مدعی شد که ایران و روسیه به طور جداگانه توانسته اند اطلاعات ثبت نامی رای دهندگان را بدست آورده و از آن علیه آمریکایی ها و  «ایجاد ناآرامی اجتماعی» استفاده کنند که بیشتر این اطلاعات به راحتی قابل دسترسی است. 
او در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: این داده ها می‌تواند توسط عوامل خارجی در راستای تلاش برای انتقال اطلاعات در ثبت نام رای دهندگان مورد استفاده قرار گیرد که امیدوارند این امر موجب ایجاد سردرگمی و آشوب شده و اعتمادمان به دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند.
 او مدعی این است که ایران در پشت پرده ارسال یکسری  «ایمیل حقه بازانه» با هدف «ترساندن» رای دهندگان و «آسیب وارد کردن به رئیس جمهور ترامپ» قرار دارد.
علیرضا میریوسفی معاون مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در پی ادعای مطرح شده از سوی جان راتکلیف، رئیس اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر مداخله ایران در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در صفحه توییترش این ادعا را رد کرده و نوشت: ایران بر خلاف آمریکا در انتخابات دیگر کشورها دخالت نمی کند. جهان شاهد تلاش های نومیدانه علنی آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خودش در بالاترین سطح آن بوده است. 
میریوسفی در ادامه گفت: این اتهامات چیزی جز سناریویی دیگر برای تضعیف اعتماد رای دهنده نبوده و پوچ هستند. ایران هیچ تمایلی به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ مزیتی در نتیجه برای آن وجود ندارد. آمریکا باید به اتهامات بدخواهانه و خطرناکش علیه ایران پایان دهد.

 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز پنجشنبه با اعلام احضار سفیر سوییس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار برخی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید می کند برای تهران هیچ تفاوتی نمی کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.

رژیم آمریکا و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس  هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند. دور از ذهن نیست که طراحان  چنین سناریو های بچه‌گانه‌ای، به دنبال انحراف توجهات و افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

 توصیه جمهوری اسلامی ایران به  ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی های بیهوده،  اتهام‌زنی های بی اساس و سناریوسازی‌های مشکوک، برداشته و سعی نماید مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین‌الملل و  در ارتباط با کشورهای دیگر عمل نماید.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه