ارسال به دیگران پرینت

دکوراسیون خانه های کوچک | چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک | مدل های دکوراسیون خانه های کوچک

اگه خونه کوچک و نقلی داری، این نوع دکوراسیون دلبازش میکنه!

دکوراسیون خانه های کوچک، در زیبایی و جلوه آن خانه بسیار قابل اهمیت است، با ما باشید تا شمارو با راز و رمز های این نوع چیدمان اشنا کنیم!

اگه خونه کوچک و نقلی داری، این نوع دکوراسیون دلبازش میکنه!

بزرگترین چالشی که در چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک با آن‌ روبه‌رو هستیم جا دادن همه‌ی وسایل در خانه و زیبا جلوه دادن فضا است. چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک به نظر میرسد که کاری سخت و چالش برانگیز باشد، اما در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با ترفند های چیدمان دکوراسیون خانه های کوچک آشنا میکنیم تا این کار را برای شما آسان تر کنیم!

1- استفاده از رنگ‌های روشن

استفاده از رنگ‌های روشن برای دیوارها، سقف و زمینها می‌تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. رنگ‌های مانند سفید، آبی کمرنگ، بژ و زرد مایل به سفید برای این منظور مناسب هستند.

2- مبلمان کم‌حجم و تاشو

استفاده از مبلمان کوچک و تاشو که جای کمی اشغال کند و امکان تاشو شدن داشته باشد، می‌تواند فضای بیشتری برای گشوده شدن فضا فراهم کند.

دکوراسیون

3- استفاده از آینه‌ها

استفاده از آینه‌ها به عنوان تزئینات دیواری باعث افزایش انعکاس نور و ایجاد احساس فضا بیشتر می‌شود.

4- نقش دیوارها در دکوراسیون خانه های کوچک

اکثر افراد برای چیدمان و دکور خانه‌های کوچک اغلب کف خانه را فضایی مطلوب و مناسب می‌دانند؛ در حالی که دیوارها نیز می‌توانند مکان‌های بسیار خوبی برای قرارگیری برخی وسایل‌ها مانند کتاب‌ها، لوازم خانگی، گلدان‌ها، قفسه عروسک‌ها و… باشند؛ بنابراین از اهمیت دیوارها در دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده غافل نشوید.

شما می‌توانید در کنار و بالای مبلمانی که به دیوار نزدیک هستند هم طاقچه‌هایی را روی دیوار نصب کرده و وسایل تزیینی و جاگیر را روی آن‌ها قرار دهید؛ بنابراین اگر شما هم از مشکل کمبود جا در خانه کوچک خود رنج می‌برید، همین حالا به فکر یک ایده و طرح جذاب و نصب طاقچه و قفسه روی دیوارهای خود باشید تا بتوانید از این طریق فضای بسیار زیادی را روی کف زمین برای دیگر وسایل و لوازم خانه‌تان ایجاد کنید.

5- پرده مناسب خانه های نقلی و کوچک

در نصب پرده‌های خانه‌های کوچک، بین طراحان دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده رازی نهفته است که قصد داریم برای بزرگ‌تر نشان داده شدن خانه شما آن را برایتان افشا کنیم؛ این راز مربوط به این موضوع است که اگر شما پرده‌های فضای خانه خود را هرچه نزدیک‌تر به سقف نصب کنید بهتر است؛ چراکه این موضوع باعث می‌شود تا فضای خانه شما بزرگ‌تر به چشم بیاید و بسیار مهم است که برای خرید و نصب پرده این نکته را مد نظر داشته باشید.

دکوراسیون

6- استفاده از ذخیره‌سازی هوشمند

انتخاب مبلمان با فضای داخلی برای ذخیره‌سازی کمک می‌کند. مثلاً، میزها و تخت‌ها با فضای زیر خود برای قرار دادن وسایل و ظروف استفاده شوند.

دکوراسیون

7- عیب‌های دیوار و سقف را پنهان کنید

با رنگ کردن دیوارها، سقف و تزییناتی که در معماری آن‌ها به کار رفته است، می‌توانید قسمت‌های آسیب دیده و مشکل‌دار را پنهان کنید. خانه‌های قدیمی جزییات زیادی مثل گچ‌بری، طاقچه‌های ریز و درشت و قاب‌بندی‌های منحصر‌به‌فرد پنجره دارند که شخصیت خانه را شکل می‌دهد. اما این جزییات دوست داشتنی به مرور زمان آسیب می‌بینند و روی ظاهر خانه تاثیر می‌گذارند. با استفاده از یک پالت رنگی مناسب نه تنها اشکالات را می‌پوشانید، بلکه ظاهری جدید و تمیز به خان می‌دهید.

8- استفاده از تزئینات مناسب و خلوت

استفاده از تزئینات کوچک و مناسب مانند گلدان‌ها، تابلوها و جلوه‌های دیواری می‌تواند به زیبایی و جلوه فضای خانه کمک کند.

دکوراسیون

9- از بازتاب نور استفاده کنید

دیوارها را سفید، در آشپزخانه و سرویس بهداشتی از کاشی سفید براق استفاده کنید و چند آینه به دیوارها نصب کنید. بازتاب نور می‌تواند فضا را دلباز کرده و بزرگ‌تر نشان دهد.

10- از درهای کشویی استفاده کنید

درهای کشویی تقریبا هیچ فضای اضافه‌ای اشغال نمی‌کنند. شما می‌توانید فضای داخل خانه را با کمک این درها تقسیم بندی کنید، در طول روز درها را باز نگه دارید و هر زمانی که لازم شد ببندید. با این کار خانه‌ی شما بزرگ‌تر دیده می‌شود. همچنین اگر برای ورودی خانه یا تراس از درهای کشویی با شیشه‌های بزرگ استفاده کنید نور بیشتری به داخل خانه تابیده می‌شود.

11- یک دیوار را به گالری تبدیل کنید

ممکن است فکر کنید این نوع از چیدمان خانه جذابیت ندارد اما تبدیل یک دیوار به گالری عکس و نقاشی نه‌تنها فضا را زیبا می‌کند، بلکه حس دنج و دوست داشتنی خانه را بیشتر می‌کند. با انجام این کار چشم شما تا سقف بالا می‌رود و خانه را بزرگتر تصور می‌کند. پس یک دیوار را انتخاب کنید و تا سقف روی آن تابلو و قاب عکس نصب کنید. همچنین می‌توانید طراحی دیوار پشت تلوزیون را هم در نظر داشته باشید.

دکوراسیون

12- چند استفاده از یک وسیله

وقتی فضای زیادی برای قرار دادن وسایل ندارید باید از هر وسیله تا جایی که می‌توانید استفاده‌های مختلف داشته باشید. مثلا به جای خرید یک میز کنار مبلی، یکی از صندلی‌ها را کنار مبل قرار داده و از آن هم به عنوان صندلی هم میز استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک میز چوبی تاشو به دیوار نصب کنید تا در زمان نیاز بتوانید آن را باز کرده و استفاده کنید.

13- عمودی فکر کنید

چند قفسه و شلف کنار آینه‌ی سرویس بهداشتی نصب کنید و تمام وسایل مصرفی مثل مسواک و خمیر دندان، دستمال توالت و شمع‌های معطر را روی آن‌ها بچینید. با این مدل از چیدمان خانه از تمام فضای دیوار استفاده کرده‌اید و هیچ فضای اضافه‌ای را هم اشغال نکرده‌اید.

14- اتصالات را مخفی کنید

اگر لوله‌های روکار یا سیم‌کشی روکار دارید آن‌ها را با کمک برچسب‌های پتینه، پارچه‌های طرح‌دار یا اکسسوری تزیینی مناسب بپوشانید. با انجام این کار از ایجاد ظاهری آشفته در خانه جلوگیری می‌کنید.

15- از میز غذاخوری کوچک استفاده کنید

به جای استفاده از یک میز غذاخوری بزرگ و صندلی‌های جاگیر، از میزهای گرد کوچک استفاده کنید که صندلی‌هایش به راحتی زیر میز قرار می‌گیرد. همچنین برای جلوگیری از کم آمدن فضا در زمان صرف غذا می‌توانید غذا را در آشپزخانه داخل بشقاب‌های سرو قرار دهید و سپس روی میز بگذارید.

16- پنجره‌های بزرگ

اگر امکانش وجود دارد، از پنجره‌های بزرگ یا درب‌های شیشه‌ای که به فضای بیرونی اتاق نیز دسترسی داشته باشند استفاده کنید.

17- انتخاب معماری با دقت

اگر ممکن است، سعی کنید از معماری مناسبی برای افزایش جریان نور و تهویه مناسب در اتاق استفاده کنید.

دکوراسیون

18-  یک تاب آویزان کنید!

بله، عجیب است اما یک تاب از سقف آویزان کنید. این وسیله هیچ فضای خاصی اشغال نمی‌کند اما ظاهری بسیار زیبا به خانه می‌دهد و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

19-  تلویزیون را به دیوار بسپارید

میز تلویزیون یکی از جاگیرترین وسایل خانه است، پس اگر خانه‌ی کوچکی دارید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید تا هم از فضای دیوار استفاده کرده باشید و هم فضای خانه را دلباز نگه داشته باشید.

دکوراسیون

20- تلویزیون را مخفی کنید!

اگر دوست ندارید تلویزیون را به دیوار نصب کنید می‌توانید به جای اینکه آن را در روی میز قرار دهد در یک میز با درهای کشویی بگذارید. دقیقا مثل تلویزیون‌های قدیمی که در کمدهای در دار قرار می‌گرفتند. با این ترفند فضای اتاق نشیمن دنج و دوستانه می‌شود. همچنین می‌توانید از فضای روی میز هم استفاده کنید.

21- از وسایلی با چند کاربرد استفاده کنید

وسایلی که می‌توانند چند نیاز را برطرف کنند بهترین انتخاب برای چیدمان خانه هستند. پس میزهای غذاخوری کوچک که می‌توانند به عنوان میز غذاخوری، میز کانتر آشپزخانه و میز صبحانه استفاده شوند، مبلی که می‌تواند به عنوان تخت خواب و مبل استفاده شود یا مکعب‌های چوبی که یک طرف آن‌ها روکش پارچه‌ای دارد و می‌توانید به عنوان میز و صندلی از آن استفاده کنید را بخرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه