ارسال به دیگران پرینت

کمر درد | درمان کمر درد | کمر درد عصبی

کمر درد خود را با این ویتامین ها درمان کنید | ۵ مکمل برای تسکین کمر درد

برخی از ویتامین‌ها می‌توانند در تسکین درد کمر موثر باشند.

کمر درد خود را با این ویتامین ها درمان کنید | ۵ مکمل برای تسکین کمر درد

کمر درد یکی از شایع‌ترین مشکلات جسمی است که می‌تواند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد. کمر درد می‌تواند حاد (کمتر از 6 هفته طول بکشد) یا مزمن (بیش از 6 هفته طول بکشد) باشد. علل کمر درد بسیار متنوع هستند و می‌توانند شامل موارد زیر باشند: آسیب به ماهیچه‌ها، رباط‌ها یا دیسک‌های بین مهره‌، آسیب به عصب سیاتیک، بیماری‌های زمینه‌ای مانند آرتروز، پوکی استخوان یا تومور، بارداری و...  درمان کمر درد به علت آن بستگی دارد. در بیشتر موارد، کمر درد با درمان‌های غیر جراحی مانند استراحت، داروهای ضد التهابی، فیزیوتراپی یا طب سوزنی قابل درمان است. اگر کمر درد دارید، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت درد تشخیص داده شود و درمان مناسب تجویز گردد.

یکی از دلایل کمر درد می تواند کمبود انواع ویتامین در بدن باشد. در واقع برخی از ویتامین‌ها می‌توانند در تسکین درد کمر موثر باشند.

ویتامین D، B12، E و C در درمان کمر درد موثر هستند. عکس نوشته های زیر را ببینید:

کمر درد

کمر درد

کمر درد

کمر درد

۵ مکمل طبیعی برای تسکین کمر درد

درد کمر عارضه شایعی است که معمولا قسمت تحتانی کمر را درگیر می‌کند و اغلب به خودی خود پس از چند ماه بهبود پیدا می‌کند اما به کمک برخی ترکیبات طبیعی می‌تواند روند بهبودی آن را تسریع کرد.

برخی حرکات ورزشی همچون یوگا، پیلاتس و حرکت کششی می‌توانند به تسکین درد کمر کمک کنند هرچند مصرف برخی از مکمل‌های طبیعی برای رهایی از این مشکل اثربخش‌تر است.

کمر درد

روزنامه اکسپرس به برخی از این مکمل‌ها اشاره کرده که شامل موارد زیر است:

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهابِ عامل درد کمر کمک می‌کند. افراد می‌توانند با مصرف بیشتر ماهی‌های چرب میزان امگا۳ دریافتی خود را افزایش دهند.

زردچوبه: این ادویه حاوی ترکیب ضد التهابی به نام کورکومین است که در تسکین درد کمر نقش دارد. مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم از مکمل‌های زردچوبه در طول روز درد را کاهش می‌دهد.

همچنین ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه که عنصر فعال است علاوه بر خاصیت ضد التهابی تاثیرات ضد فرسودگی و پیری هم دارد.

منیزیم: بدن برای تبدیل غذا به انرژی و همچنین ارتقاء سلامت استخوان‌ها به منیزیم نیاز دارد. با مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم منیزیم در روز می‌توان از درد کمر رهایی پیدا کرد.

نعناع فلفلی: روغن نعناع فلفلی مسکن موثری است که مفاصل ملتهب را خنک کرده و از شدت درد کمر می‌کاهد. همچنین می‌توان این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی مفصل‌ها قرار داد.

متیل سولفونیل متان (MSM): مکمل‌های MSM خواص ضد التهابی دارند و این مکمل به بازتولید غضروف‌ها و تسکین گرفتگی عضلانی کمک می‌کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه