ارسال به دیگران پرینت

علیرضا بیرانوند | عکس علیرضا بیرانوند

برای علیرضا بیرانوند دعا کنید | جزییات مسدومیت بیرانوند اعلام شد

وضعیت بیرانوند هنوز نهایی نشده اما احتمال غیبت او مقابل النصر، پرسپولیس را تهدید می‌کند.

برای علیرضا بیرانوند دعا کنید | جزییات مسدومیت بیرانوند اعلام شد

برگشتن علیرضا بیرانوند به میدان ارتباط فوق العاده مهمی با بازی پرسپولیس و النصر عربستان در روز اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد و یحیی گل‌محمدی می‌خواهد از وجودش برابر تیم کریستیانو رونالدو در اواخر شهریور استفاده کند. علیرضا بیرانوند متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ در خرم آباداست.  نام اصلی علیرضا بیرانوند محمدرضا بوده که با شناسنامه برادر خود به فوتبال معرفی شده بازیکن فوتبال اهل ایران است. علیرضا بیرانوند که در پست دروازه‌بان به صورت قرضی از تیم رویال آنتورپ، برای بوآویشتا و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مدیر برنامه های علیرضا بیرانوند مهدی خلفی و سجاد خلفی هستند.

ملی پوشان ایران پس از پیروزی مقابل بلغارستان به تهران برگشتند تا آماده تقابل با آنگولا در مسابقه‌ای که دومین و آخرین بازی تدارکاتی ما در شهریور ماه محسوب می‌شود.

پس از ورود تیم ملی به فرودگاه اتفاق مهمی به وقوع پیوست که علاوه بربحث فوتبال ملی، شرایط پرسپولیس را هم شامل می‌شود. بلافاصله پس از اینکه ملی پوشان از هواپیما پیاده شدند، علیرضا بیرانوند را به صورت اختصاصی به مرکز پزشکی فرستادند تا عکسبرداری‌ها و مطالعات لازم روی او انجام شود و میزان مصدومیتش به طور کامل مشخص گردد. یکی از مسئولان فدراسیون در این رابطه به خبر ورزشی گفت: قبل از بازگشت به تهران هماهنگی‌های لازم بابت امور پزشکی برای علیرضا را انجام داده بودیم به همین خاطر مستقیم او را از فرودگاه برای انجام این امور فرستادیم و کادر پزشکی تیم ملی هم مسئله را به طور کامل دنبال می‌کند. قرار شد حداکثر تا روز شنبه هجدهم شهریور مشخص شود که علیرضا چه زمانی می‌تواند به میادین بازگردد/

برگشتن بیرانوند به میدان ارتباط فوق العاده مهمی با بازی پرسپولیس و النصر عربستان در روز اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد و یحیی گل‌محمدی می‌خواهد از وجودش برابر تیم کریستیانو رونالدو در اواخر شهریور استفاده کند.

دلشوره کشنده در پرسپولیس برای بیرانوند! 

تمرین امروز پرسپولیس اولین محل اجتماع سرخپوشان بعد از بازی روز گذشته تیم‌ ملی و مصدومیت علیرضا بیرانوند بود. جایی که هرکسی به اندازه خود و با گفت‌وگوهای انجام‌شده با بلغارستان، خبری را آورده بود. اگرچه همه در تلاش بودند تا اوضاع را عادی نشان دهند به استقبال ریکاوری بروند اما مصدومیت گلر اصلی در حالی که تیم دروازه‌بان ذخیره ندارد، هرگز اتفاقی معمولی نیست.

پزشک پرسپولیس در همان ساعات اولیه پیگیر وضعیت او شد تا مشخص شود بیرانوند برای عکس‌برداری به ایران خواهد آمد و سپس امکان نظر تخصصی در مورد مصدومیت او وجود خواهد داشت. اما به هر حال با تماس دکتر حقیقت مشخص شد که آسیب از ناحیه کشاله اتفاق افتاده است.

هنوز مشخص نیست که مصدومیت بیرانوند در چه درجه‌ای قرار دارد. در صورتی که کشیدگی ساده باشد، او با استراحت چند روزه به تمرینات بازخواهد گشت و اگرچه شاید نقاهت کامل را پشت سر نگذارد اما می‌تواند به میدان برود. اما مصدومیت شدیدتر از درجه یک، غیبت او در بازی با النصر را به دنبال دارد.

البته کادر پزشکی پرسپولیس هرطوری که شده تلاش می‌کند بیرانوند را به این بازی برساند اما کابوس سرخپوشان همچنان برقرار است: غیبت در مقابل النصر یا ناآمادگی در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا.

پرسپولیس روی نیمکت مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی را دارد که شاید اگر جدایی احمد گوهری نبود، کسی نام آنها را هم نمی‌دانست. اما به هر حال خروج گوهری از لیست پرسپولیس که بدون مقاومت خاص یحیی انجام شد، خط دروازه این تیم را در موقعیت خطیری قرار داده و در صورت غیبت بیرانوند، یحیی باید یکی از گلرهای زیر 23 ساله خود را در درون دروازه قرار دهد.

این دو دروازه‌بان که از آکادمی پرسپولیس به تیم بزرگسالان رسیدند، هرگز در بازی‌های رسمی به میدان نرفتند و تنها در بازی‌های دوستانه فرصت حضور داشتند.

البته باشگاه پرسپولیس تا آستانه جذب یک گلر برزیلی هم پیش رفت اما در نهایت انتقال او به سرانجام نرسید تا خط دروازه پرسپولیس تنها علیرضا بیرانوند را به عنوان گزینه قابل اعتماد داشته باشد. نکته مهم اینکه خود بیرانوند نیز تمایل داشت تا به جای جذب گلر خارجی، خرید گلر داخلی در دستور کار قرار بگیرد یا به دو دروازه‌بان جوان فرصت داده شود.

به هر حال هر احتمالی غیر از حضور بیرانوند با آمادگی کامل در قفس توری پرسپولیس، کابوس بزرگ یحیی و هواداران پرسپولیس محسوب می‌شود. سرخپوشان برای مهار رونالدو، مانه و سایر ستاره‌های النصر روی گلر شماره یک خود حساب باز کرده بودند اما حالا همه چیز به وضعیت دروازه‌بان پرسپولیس بستگی دارد که از لیست تیم ملی خط خورد تا مشخص شود برای بازی آنگولا امکان همراهی تیم ملی را نخواهد داشت.

در فاصله ۴ روز تا پایان فرصت ویرایش لیست آسیا، باشگاه پرسپولیس باید به سرعت وضعیت بیرانوند را ارزیابی کند تا شاید در این مدت دوباره پرونده جذب گلر خارجی از سر گرفته شود. هرچند که با این مصدومیت، کاملا نیاز به خرید گلر ذخیره برای طول فصل احساس می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه