ارسال به دیگران پرینت

یک عضو انجمن کارفرمایان صنعت طلا در گفتگو با خبرگزاری موج:

پیش بینی افزایش دوباره قیمت طلا از چند هفته آینده

عبادالله محمدولی گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم خرداد به سمت تابستان بازار طلا احتمال دارد با افزایش قیمت همراه باشد، زیرا وضعیت اقتصادی خوب نیست و مردم به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای مطمئن هستند.

پیش بینی افزایش دوباره قیمت طلا از چند هفته آینده

یک عضو انجمن کارفرمایان صنعت طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بعد از عید نوسانات قیمت طلا کاهش یافته است، گفت: به طور قطع بازار طلا و سکه اهمیت بالایی دارد، زیرا وقتی نوسان داشته باشند این هیجان به بازارهای دیگر هم منتقل می شود.

عبادالله محمدولی با بیان اینکه اگر نوسان قیمت همه کالاها در ابتدای سال مدیریت شود احتمال تثبیت قیمت بیشتر می شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی انتظارات تورمی در جامعه بالاست و این موضوع عاملی برای افزایش تقاضا برای خرید برخی کالاها همچون طلاست.

او افزود: انس جهانی در یک ماه گذشته روندی کاهشی داشته که تحت تاثیر عملکرد موسسه های مالی بوده است، زیرا آن‌ها به دنبال این هستند که معاملات با موسسه ها را جذاب بدانند در غیر این صورت نرخ انس جهانی طلا می توانست تا ۲۶۰۰ دلار می توانست بالا برود.

محمد ولی با بیان اینکه آمریکایی ها برای اینکه نرخ دلار را بالا حفظ کنند قیمت طلا را سرکوب کرده است، اظهار کرد: گزارش های اخیر حکایت از این دارد که روسیه و کشورهای اروپایی در چند ماه اخیر تقاضای بالایی ثبت کرده اند و همین موضوع مانع کاهش قیمت طلا در بازار جهانی شده است.

او با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود در نیمه دوم خرداد ماه بازار طلا با افزایش قیمت همراه باشد، اظهار کرد: مردم همواره به دلیل نقدینگی بالای بازار طلا، سهولت در جابجایی و ارزش افزوده به سمت خرید طلا رفته اند. از طرف دیگر شرایط اقتصادی جالب نیست و مردم به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای مطمئن هستند، در واقع برخی واحدها با رکود و تعطیلی روبرو شده اند و این مسائل روی ورود نقدینگی به طلا را افزایش می دهد.

محمدولی با بیان اینکه در مقطع کنونی به دلیل کاهش ارزش پول ملی، نرخ دلار همچنان صعودی است و اثر آن بر بازار طلا نمایان شده است، اظهار کرد: تنها راهکار تقویت ارزش پول ملی حمایت از تولید است و تا زمانی که این هدف محقق نشود قیمت دلار بالا می رود و روی همه بازارها اثر منفی می گذارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه