ارسال به دیگران پرینت

یارانه معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود؟ + جزئیات

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر این یارانه باشند؟

یارانه معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود؟ + جزئیات

به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کمتر از ۱۰ روز باقی مانده است و سؤال بسیاری از مردم این است که آیا مانند سال گذشته، یارانه معیشتی رمضان برای خانواده‌ها واریز خواهد شد؟ در سال گذشته، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، یارانه معیشت رمضان برای برخی از خانوارها واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود و به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد. به علاوه، بیش از ۱۱ میلیون خانوار از این یارانه بهره‌مند شدند. اما تاکنون، از سوی مقامات دولتی هیچ اعلامی درباره واریز یارانه معیشتی رمضان امسال صورت نگرفته است. لذا، تنها یارانه نقدی هر ماه به مردم پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی رمضان گذشته به چه کسانی تعلق گرفت؟

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

آخرین یارانه سال ۱۴۰۱

البته فراموش نکنیم که تاکنون دولت خبری از واریز یارانه معیشتی رمضان پیش رو نداده است و احتمالا یارانه‌بگیران ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ فقط همان یارانه نقدی را دریافت کنند. آخرین یارانه سال جاری نیز ۲۰ اسفندماه واریز شد.

بر این اساس یارانه‌بگیران باید منتظر همان یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. با این تفاوت که امسال خانوار‌ها امکان استفاده از کالابرگ به جای یارانه نقدی را دارند.

کسانی که جزو دهک اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریزی خواهند داشت. خانوار‌های دهک‌های چهارم تا نهم نیز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازاری هر نفر یارانه دریافت می‌کنند.

اگر سرپرست خانوار از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی استفاده کند، دیگر قادر به دریافت یارانه نقدی به طور کامل نیست. به عبارتی افراد به هر میزانی که از کالابرگ استفاده کنند، به همان میزان از یارانه نقدی آن‌ها کم می‌شود.

دولت با هدف حمایت از سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده است. طرح کالابرگ تاکنون در چهار استان قزوین، هرمزگان، گیلان و مرکزی به به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است. این طرح شامل ۱۰ قلم کالا از جمله شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، روغن، ماکارونی، روغن، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.

آنطور که مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند، بیش از ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ متصل شده و یارانه‌بگیران می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالا‌های گفته‌شده را خریداری کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه