ارسال به دیگران پرینت

خشک کردن میوه

خشک کردن میوه برای پذیرایی عید | آموزش مرحله ای خشک کردن میوه ها

وسایل مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها در آفتاب در این دستور چند نوع میوه با دو نوع سینی توری خشک می کنیم. می دانید که هر میوه ممکن است نیاز به سینی مخصوص خود داشته باشد.

خشک کردن میوه برای پذیرایی عید | آموزش مرحله ای خشک کردن میوه ها

در این روزهایی که قیمت خشکبار نجومی شده، می توانید بعد از خشک کردن میوه برای میان وعده، تغذیه مدرسه بچه ها و همچنین آجیل نوروز استفاده کنید. شما به راحتی چیپس میوه را در منزل با خشک کردن میوه درست کنید. خشک کردن میوه با استفاده از نور آفتاب و حرارت شوفاژ یا ترفندهایی که به شما خواهیم گفت به راحتی می توانید چیپس میوه داشته باشید و خشک کردن میوه ها را انجام دهید. وسایل مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها در آفتاب در این دستور چند نوع میوه با دو نوع سینی توری خشک می کنیم. می دانید که هر میوه ممکن است نیاز به سینی مخصوص خود داشته باشد.

آموزش مرحله ای خشک کردن میوه ها 

چیپس میوه یکی از پرخاصیت ترین تنقلات برای کودکان و بزرگسالان خواهد بود. میوه های خشک شده  برای پذیرایی عید علاوه بر مفید بودن اقتصادی نیز است. ما در این مطلب از خبر ملت قصد داریم برای شما عزیزان نحوه آموزش مرحله ای خشک کردن میوه ها را به اشتراک بگذاریم. بهترین راه برای خراب نشدن میوه های اضافی خشک کردن آن هاست. این میوه ها حتی پس از خشک شدن خوشمزه تر هم می شوند.

وسایل مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها در آفتاب در این دستور چند نوع میوه با دو نوع سینی توری خشک می کنیم. می دانید که هر میوه ممکن است نیاز به سینی مخصوص خود داشته باشد.

لوازم خشک کردن میوه :

میوه (من از انواع میوه های هلو، آلو، زردآلو، سیب، آلبالو، بلوبری و گوجه استفاده کردم) مطمئن شوید که میوه ها رسیده و بدون هیچ لکه و زدگی باشند. میوه ها نباید بیش از حد رسیده باشند.

برای خشک کردن میوه ها از سینی های توری فر و سینی های توری پلاستیکی دستگاه خشک کن میوه استفاده کنید. مصرف سینی توری به خاطر این است که می خواهیم هوا زیر میوه ها جریان داشته باشد.

پارچه توری برای حفظ میوه ها از جانوران.مخلوط آبلیمو و آب برای جلوگیری از بد رنگ شدن میوه ها.

نحوه خشک کردن میوه ها در آفتاب

میوه ها را شسته و قاچ کنید. زردآلو، آلو و آلبالوها باید دو نیم شوند. سیب و میوه های بزرگ را چند قاچ کنید.

میوه ها را بشویید و قاچ کنید میوه ها را داخل ترکیب آب و آبلیمو بریزید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. این کار مانع تغییر رنگ میوه ها به قهوه ای می شود.

گوجه فرنگی ها را به دو نیم کنید. می توانید دانه ها را دور بریزید یا بگذارید بماند. من کمی نمک هم به آن اضافه می کنم خیلی خوشمزه می شود. گوجه فرنگی ها را در آبلیمو قرار ندهید.

میوه ها را با فاصله روی سینی توری قرار دهید تا هوا به اندازه کافی بین آن ها جریان داشته باشد. زیر سینی های توری ظرفی قرار دهید تا میوه ها روی زمین نریزند.

در نهایت روی میوه ها را با پارچه توری بپوشانید تا از حشرات و جانوران در امان باشند.

سینی ها را در یک مکان بسیار گرم در زیر آفتاب قرار دهید و هر چند وقت یکبار میوه ها را پشت و رو کنید.

میوه ها را با فاصله روی سینی توری قرار دهید و روی آن ها تور بکشید وقتی میوه ها چروکیده شد یعنی خشک شده است. آن ها را نصف کنید تا مطمئن شوید که هیچ رطوبتی باقی نمانده باشد.

وقتی میوه ها چروکیده شد، آن ها را نصف کنید تا مطمئن شوید که هیچ رطوبتی باقی نمانده باشد

زمانی که برای خشک کردن میوه ها لازم است:

سیب: ۲ روز

آلبالو و زردآلو: ۳ روز

وجه فرنگی، هلو و آلو: ۴ روز

میوه ها را در ظرف های مناسب بدون هوا نگهداری کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید.

بیشتر بدانید از خواص میوه خشک

میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای شما خوب است و فوایدی به همراه دارد. در حالت طبیعی میوه خشک شده می تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد و می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد و از همین رومی تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

علی رغم فواید میوه های خشک، متخصصان معتقدند مهم ترین وجه تمایز میوه های خشک شده با میوه های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است.البته میوه های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش‌هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند. پزشکان توصیه می ‌کنند که در صورت امکان حداقل روزی ۲ لیوان میوه خرد شده متنوع مصرف شود که اگر تازه باشد، بهتر خواهد بود.

میوه ها جزو تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش های غذایی را دارا هستند و سرشار از ویتامین ها، فیبرها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای حفظ شادابی و در امان ماندن از هر گونه بیماری باید آنها را مصرف کنید. از این رو در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که کالری میوه های خشک بیشتر است یا میوه های تازه:

سیب: اگر چه سیب تازه حاوی میزان زیادی قند طبیعی و ضروری است اما خشک شده آن حاوی قند بیشتری است که کاملا غیرضروری هستند. از مصرف میوه های خشک شده آماده پرهیز کنید، تا جایی که می توانید آنها را خود در منزل تهیه کنید.

زردآلو: معمولا برای حفظ رنگ نارنجی و نرم بودن زردآلو خشک شده، از دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. در حقیقت زردآلو اگر به صورت طبیعی خشک شود، به رنگ قهوه ای در می آید و به هیچ وجه نمی تواند رنگ نارنجی و تازگی خود را حفظ کند.

آلبالو: طعم ترشی برخی از آلبالو خشک هایی که در بازار وجود دارند، کاملا غیرطبیعی هستند و علت اصلی آن اضافه کردن انواع مواد شیمیایی به آنها است. بنابراین پیش از خرید این ماده، حتما به بسته بندی آن بیشتر دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی را میل می کنید.

نارگیل: نارگیل حاوی چربی های اشباع شده سالم است که می تواند به خوبی به مدیریت کلسترول بد بدن، کمک کند. اما نارگیل خشک شده، سرشار از کالری است که باید در مصرف آن بیشتر احتیاط کنید.

انجیر: انجیر خشک می تواند یک میان وعده کاملا سالم و شگفت انگیزی باشد اما توجه داشته باشید که میوه های خشک شده به نسبت تازه آنها، کالری بسیار بالاتری دارند که باید در مصرف آنها بیشتر دقت کنید.

هلو: هلو خشک شده حاوی قند بسیار بالایی است که باید در مصرف آن بسیار احتیاط کنید.

آناناس: آناناس حاوی میزان بالایی از قندهای طبیعی است که خشک شده آن نیز بیشتر از این میزان حاوی قند است.

کشمش: معمولا در تولید کشمش از میزان بسیار زیادی دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. که می تواند خطر بزرگی برای مبتلایان به حساسیت و آلرژی محسوب شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه