ارسال به دیگران پرینت

راهکارهای نایب رئیس کمیسیون امور داخلی برای ساماندهی بازار مسکن، ارز و کالا

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که اگر بنده قدرت اجرایی داشتم ارز را به واردات کالاهای استراتژیک تخصیص داده و زمین رایگان در اختیار بخش خصوصی برای ساخت مسکن و ساماندهی بازار مسکن قرار می‌دادم.

راهکارهای نایب رئیس کمیسیون امور داخلی برای ساماندهی بازار مسکن، ارز و کالا

محمدحسن آصفری درباره مهمترین راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی بیان کرد: بنده اگر قدرت اجرایی داشتم برای ساماندهی بازار مسکن در گام اول زمین‌های متعلق به دولت را در همه شهرها به صورت رایگان در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار می‌دادم تا اقدام به ساخت‌وساز مسکن کنند. از سوی دیگر تسهیلات بانکی مناسب را در اختیار این بخش قرار داده تا با ساخت مسکن مناسب مشکل بخش اعظمی از جامعه برطرف شود. انشعاب آب و برق و گاز را نیز در مرحله‌ی اول رایگان در اختیار مردم قرار می‌دادم.

وی در ادامه اظهار کرد: اما برای ساماندهی قیمت ها، ارز را تنها برای واردات کالاهایی تخصیص می‌دادم که در جامعه ضروری می‌باشد و از تخصیص ارز به کالاهای لاکچری که دردی از اکثر مردم دوا نمی‌کند خودداری می‌کردم. از نظر بنده ارز فقط باید برای تامین کالاهای اساسی و استراتژیک تخصیص یابد. از سوی دیگر پس از تخصیص ارز با نظارت به دنبال این بودم که ارز تخصیص داده شده در جایگاه خود هزینه شود و اگر در حوزه‌ای دیگر هزینه شده بود برخوردی قاطع و بازدارنده انجام می‌دادم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه مشکلات معیشتی مردم نیز به دنبال دادن یارانه به اقشار آسیب پذیر در جهت تامین کالاهای استراتژیک بودم. از سوی دیگر به تولید کنندگان کالاهای باکیفیت نیز یارانه داده تا بتوانند نیاز مردم را در داخل تامین کنند.

آصفری در پایان تاکید کرد: اما آنچه که از نظر من بیش از همه حائز اهمیت است نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها است، باید جلوی افزایش قیمت‌ها ایستاد. بنده اگر قدرت اجرایی داشتم بعد نظارتی خود را در حوزه‌های مختلف تقویت می‌کردم. آنچه که مسلم است راهکار برای همه مسائل وجود دارد اما باید عزم و اراده نیز شکل بگیرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه