ارسال به دیگران پرینت

ماجرای عوارض اشتباه در آزادراه‌های الکترونیکی!

در حالی که متولیان و سرمایه‌ گذاران آزادراه‌های الکترونیکی از عدم پرداخت عوارض و از سوی مردم گلایه می‌کنند برخی از مالکان خودرو نسبت به ارسال پیامک‌های اشتباه و عوارض‌هایی که نباید برای آنها محاسبه می‌شد اعتراض دارند.

ماجرای عوارض اشتباه در آزادراه‌های الکترونیکی!

در این راستا معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هر یک از رانندگان در این زمینه گلایه دارند آن را به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یا سامانه‌های پیامکی مورد نظر گزارش کنند تا نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

برخی از رانندگان و مالکان خودرو نسبت به محاسبه اشتباه عوارض الکترونیکی در آزادراه کشور اعتراض دارند و معتقدند که این عوارض برای آنها به اشتباه محاسبه و ارسال شده است که عمدتا از طریق اپلیکیشن‌های تعریف شده در این زمینه این اتفاق برایشان رخ داده است.

البته پیش از این نیز برخی مالکان خودرو در ارتباط با پیامک‌های ارسال شده در سال‌های گذشته انتقاد داشتند و معتقد بودند که این پیامک‌ها به اشتباه برایشان ارسال می‌شود.

در همان زمان سید حسین میرشفیع – معاون وقت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – ضمن توضیح درباره‌ی پیامک‌هایی که اشتباها به مالکان خودروهای عبوری از آزادراه‌های دارای عوارض الکترونیکی ارسال شده است، گفت: اگر پیامکی به صورت اشتباهی برای مالک خودرویی ارسال شده باشد جای نگرانی نیست و مالکان خودرو می‌توانند با ارسال شماره پلاک خودروی خود به ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ درخواست بازبینی کنند تا این مشکل برطرف شود و می‌توانند درخواست خود را به صورت متنی به این شماره ارسال کنند.

حالا که اپلیکیشن‌های مختلفی به میدان آمدند تا مردم بتوانند عوارض آزادراهی خود را محاسبه و پرداخت کنند برخی از مردم می‌گویند با وجود این‌که به تازگی بدهی عوارض آزاد راهی خود را تسویه کرده و حتی حساب‌شان را شارژ کرده‌اند از اپلیکیشن مورد نظر برای آنها مجددا بدهی محاسبه و اعلام شده است که مطمئن هستند این عوارض برای آنها به اشتباه محاسبه و اعلام شده است.

یکی دیگر از مالکان خودرو در این باره اظهار کرد: در پیام‌هایی که از طریق این اپلیکیشن‌ها برای او ارسال شده عوارض آزادراهی در فاصله کمتر از دو دقیقه برای ماشین او ثبت و از طریق اپلیکیشن ارسال شده است و یا در روزهایی که از آزادراه ترددی نداشته برایش پیامک عوارض آمده است.

خیرالله خادمی – معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در این باره به ایسنا گفت: مردم توجه داشته باشند که تنها از آزادراه‌های تهران – ساوه، تهران – قم، تهران – قزوین، قزوین – زنجان و آزاد راه کنارگذر بندرعباس برای مردم پیامک از طریق تلفن یا اپلیکیشن‌های موجود ارسال می‌شود، چرا که تنها این آزادراه‌ها هستند که هم‌اکنون در طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی وجود دارند.

وی ادامه داد: اگر راننده یا مالک خودرویی معتقد است برای او به اشتباه عوارض آزادراهی محاسبه شده یا در زمانی که در این مسیرها ترددی نداشته برایش عوارضی ثبت شده است می‌تواند آن را از طریق سامانه‌های تعریف شده یا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیگیری کند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: مسلما این مشکلات بررسی خواهد شد و اگر اشتباهی در این زمینه رخ داده باشد با بازبینی و اصلاح، مشکل برطرف شده و حق کسی ضایع نخواهد شد.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه