ارسال به دیگران پرینت

کاهش عرضه آپارتمان نوساز در نیمه جنوبی تهران

کانون عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار مسکن کنونی، مناطق نسبتا گران‌قیمت تهران و املاک بزرگ‌متراژ با مساحت بیش از ۱۰۰ مترمربع است.

کاهش عرضه آپارتمان نوساز در نیمه جنوبی تهران
 کانون عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار مسکن کنونی، مناطق نسبتا گران‌قیمت تهران و املاک بزرگ‌متراژ با مساحت بیش از ۱۰۰ مترمربع است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، بررسی تازه‌ترین آپارتمان‌های نوساز فایل‌شده نزد بنگاه‌ها نشان می‌دهد واحدهای کلیدنخورده فروشی در محله‌های مصرفی و ارزان‌قیمت کمیاب و حتی در برخی از محله‌ها نایاب است. اما در مقابل یک گروه از سازنده‌ها که در مناطق برخوردار و گران‌تر تهران فعالیت کرده و پروژه‌های تکمیل‌شده دارند، مایل به فروش یک یا دو واحد از سهم خود در بازار هستند. این تمایل در محله‌های لوکس مناطق یک تا سه و محله‌هایی نظیر سهروردی در منطقه هفت که قیمت آپارتمان نوساز در آنها مترمربعی ۳۰ میلیون تومان به بالا است، قدری بیشتر از محله‌های مصرفی نیمه شمالی شهر است. به نظر می‌رسد سازنده‌های فعال در مناطق لوکس و نسبتا لوکس برای خرید زمین یا اخذ جواز ساخت به نقدینگی نیاز دارند که در بازاری که عموما از فروش امتناع می‌شوند حاضر به عرضه واحدهای تکمیل‌شده خود هستند. اما در مقابل نامشخص بودن آینده بازار ملک سبب شده برخی از سازنده‌های مناطق مصرفی و متوسط رو به پایین تهران، فعلا از شروع پروژه جدید منصرف شوند؛ موضوعی که هم تحقیقات میدانی و هم آمار کاهشی صدور پروانه ساختمانی نیز آن را تایید می‌کند.

دسترسی به قیمت برای متقاضیان خرید ملک در حال‌حاضر صرفا از طریق تماس تلفنی با آگهی‌دهنده‌های ملکی یا مراجعه حضوری به بنگاه‌ها میسر است و موتورهای جست‌وجو قیمت املاک را منتشر نمی‌کنند. در عین حال «دنیای‌اقتصاد» از طریق تماس با آگهی‌ها در جریان قیمت تعدادی از آپارتمان‌های نوساز فروشی قرار گرفته که در جدول زیر منتشر شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه