ارسال به دیگران پرینت

کارگاه «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن» ۹۹

مرکز آموزش «دنیای‌اقتصاد» با طراحی یک برنامه جدید با نام «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن»، اولین دوره این برنامه آموزشی را تحت عنوان «راهنمای بازار مسکن ۹۹ (به همراه «خلاصه کاربردی تحولات ملکی ۹۸») در تاریخ اول خرداد سال جاری به شکل «حضوری» و ۳۰ اردیبهشت به شکل «مجازی» برگزار می‌کند.

کارگاه «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن» ۹۹

کارگاه «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن» در اولین برنامه با موضوع «راهنمای بازار مسکن ۹۹» قصد دارد این بازار را با استناد به آمارهای رسمی و اطلاعات میدانی، به طیف فعال در این حوزه معرفی کند و شناخت فعالان بازار مسکن و همین‌طور افرادی را که برای خرید مصرفی قصد دارند امسال وارد این حوزه شوند، افزایش دهد.

 

مجموعه وسیعی از انواع آمار و اطلاعات درباره متغیرهای بازار مسکن چه به شکل رسمی و چه به صورت شهودی وجود دارد که طبقه‌بندی آنها و همچنین تجزیه و تحلیل آنها می‌تواند ارتباطات معنادار بین برخی پارامترهای درونی و بیرونی بازار مسکن با آنچه را که رخ می‌دهد یا رخ خواهد داد، مشخص کند.

در این صورت است که یک فعال بازار مسکن با «دید بهتر» از قبل در این حوزه قدم برمی‌دارد. طی سال‌های اخیر یک توقع نادرست درباره «پیش‌بینی‌ها از آینده بازارها» شکل گرفته مبنی بر اینکه «قیمت چقدر خواهد شد!». دوره آموزشی «راهنمای بازار مسکن ۹۹ (به همراه «خلاصه کاربردی تحولات ملکی ۹۸)» به‌عنوان اولین برنامه از کارگاه «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن» پیشگویی نمی‌کند، اما اطلاعاتی از واقعیت‌های به ثبت رسیده یا موجود در بازار مسکن را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که کاربرد آنها برای همه مشتریان بازار مسکن ۹۹، به مراتب بهتر از یک عدد قیمتی خواهد بود.

طیف مخاطب این دوره شامل متقاضیان خرید آپارتمان، متقاضیان اجاره، سازنده‌ها، بساز و بفروش‌ها، موجران، خریدار و فروشنده زمین و سرمایه‌گذاران ساختمانی است.مهم‌ترین موضوعاتی که در کارگاه «راهنمای ورود به بازار مسکن ۹۹» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد شامل «نحوه تغییر قیمت مسکن در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مقایسه بلندمدت نرخ رشد قیمت مسکن و زمین و همچنین فاصله آنها با رشد قیمت دلار و شاخص بازار سهام» است.تشریح سبد تسهیلاتی که امسال در دسترس خریداران و سازنده‌های مسکن قرار دارد، مزیت اجاره‌داری در مناطق مختلف تهران، بررسی آخرین وضعیت دستگاه حباب‌سنج مسکن، نسبت از دست رفته بین قیمت زمین و قیمت مسکن و همچنین تشریح چکیده دیدگاه‌های صاحب‌نظران اقتصادی درباره آینده بازار مسکن، از جمله سرفصل‌ها و محورهای این کارگاه است. کارگاه راهنمای ورود به بازار مسکن توسط فرید قدیری دبیر گروه مسکن روزنامه «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود.متقاضیان شرکت در اولین دوره این برنامه که با عنوان «راهنمای بازار مسکن ۹۹ به همراه خلاصه کاربردی تحولات ملکی ۹۸» برگزار می‌شود، می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا به آدرس اینترنتی مرکز آموزش گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» به نشانی tc.den.ir مراجعه کنند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه