ارسال به دیگران پرینت

امام جمعه | امام جمعه شیراز

امام جمعه شیراز: از گردشگران بی‌فرهنگ گلایه دارم | مسئولان اگر نمی‌توانند مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل را به سبک خودم مدیریت کنند، من خودم وارد میدان می‌شوم.

ما خوشحالیم که گردشگر داریم، اما این گردشگران باید احترام مکان‌های مذهبی را نگه دارند.

امام جمعه شیراز: از گردشگران بی‌فرهنگ گلایه دارم | مسئولان اگر نمی‌توانند مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل را به سبک خودم مدیریت کنند، من خودم وارد میدان می‌شوم.

امام جمعه شیراز: از گردشگران بی‌فرهنگ گلایه دارم

شیراز، جمعه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به موضوع بی‌فرهنگی برخی گردشگران در اماکن مذهبی، به‌ویژه مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل، اشاره کرد و گفت:

ما خوشحالیم که گردشگر داریم، اما این گردشگران باید احترام مکان‌های مذهبی را نگه دارند. چه وضعیتی است که در مسجد خودمان می‌خواهیم دو رکعت نماز بخوانیم، اما با غوغا و جنجال و طلبکاری برخی افراد مواجه می‌شویم. ما که به کسی بلیت نفروختیم که اینجا طبل و طبل‌کشی راه بیندازد!

عامل حادثه تروریستی جانسوز در شاهچراغ به هلاکت رسید!

ایشان در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در مدیریت این موضوع، گفت:

مسئولان اگر نمی‌توانند مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل را به سبک خودم مدیریت کنند، من خودم وارد میدان می‌شوم و با این بی‌فرهنگی‌ها برخورد می‌کنم. شنیدم امروز به یک خانم در مسجد نصیرالملک فحاشی شده است. اگر این موضوع ثابت شود، با عاملان آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

اظهارات او بدین شرح است:

صریح عرض می‌کنم هر گردشگر محترمی که به بازدید مسجد نصیرالملک می‌آید قدمش بر چشم اما آداب و مقررات فرهنگی را باید رعایت کنند. این‌مکان برای ما وقف شده، بهره‌برداری مسجد وکیل و‌ مسجد مشیر ما هستیم، اگر دیگری می‌خواد بیاید استفاده کند تا وقتی مزاحم ما نیست حق دارد اگر مزاحم شود شرعا و قانونا حق ندارد.در این خصوص از مسئولان مطالبه داریم و گاه سکوت می‌کنیم که خودشان متوجه شوند اما ظاهرا بدتر می‌شود و اگر نمی‌توانند مدیریت کنند اعلام می‌کنم که مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل را خودم و به سبک خودم مدیریت کنم. 

من شنیدم امروز به یک خانم محترم فحش دادند، اگر چنین چیزی ثابت شود می‌دانید که چه کاری سر همه در می‌آورم. هرچه ما هیچ چیزی نمی‌گوییم فکر می‌کنند همه کاره هستند. هیات امنای پوسیده‌ای که نمی‌تواند اداره کند برود کنار، کسی که نمی‌فهمد حالی‌اش می‌کنیم. فضای شهر را به بازی‌گرفتند، اگر نمی‌توانند اعلام کنند ما حداقل فضاهای مذهبی خودمان را که می‌توانیم اداره کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ف ارسالی در

      دمش گرم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه