ارسال به دیگران پرینت

تمدید فعالیت فرودگاه کابل را با ترکیه و طالبان بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه آلمان امروز اعلام کرد که در صدد است تا تمدید فعالیت فرودگاه کابل را با آمریکا، ترکیه و طالبان بررسی کند.

تمدید فعالیت فرودگاه کابل را با ترکیه و طالبان بررسی می‌کنیم

 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که با آمریکا، ترکیه و گروه طالبان درباره تمدید مدت زمان عملیات تخلیه در فرودگاه کابل رایزنی خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان در این باره گفت که اوضاع در فرودگاه کابل روز به روز آشفته تر می شود و بنابراین فرودگاه کابل فقط در صورتی می تواند بعد از ۳۱ آگوست باز بماند که امنیت آن تضمین شود.

«هایکو ماس» در ادامه اضافه کرد که برای کشورهای گروه ۷ اهمیت دارد که عملیات تخلیه در فرودگاه کابل و جدول زمانی آن را هماهنگ کنند.

این در حالیست که ساعاتی پیش «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه طی سخنانی گفت که پاریس از توافق خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در تاریخ ۳۱ آگوست (ماه جاری میلادی) عمیقاً نگران بوده و به نظر پاریس خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیازمند زمان بیشتری است.

وی در گفتگو با همتای اماراتی خود گفت: ما نگران خروج نظامیان آمریکا در تاریخ ۳۱ آگوست (از افغاسنتان) هستیم. زمان بیشتری برای تکمیل عملیات (خروج نیروهای نظامی آمریکا) لازم است. ما همچنان نیازمند افزایش همکاری محلی خود با آمریکا و شرکای دیگرمان (در افغانستان) هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرغم توافق آمریکا با طالبان درباره تکمیل خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی، برخی خبرها نشان می دهند که واشنگتن، لندن و پاریس به دنبال تمدید این زمان هستند.

در همین خصوص، طالبان صبح امروز دوشنبه هشدار داد که عدم خروج نظامیان خارجی از افغانستان تبعاتی را در پی دارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه