ارسال به دیگران پرینت

نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را متوقف کرد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: برای نخستین بار طی ۶۲ سال گذشته، نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را روز شنبه ۹ فروردین ماه متوقف کرد.

نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را متوقف کرد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: برای نخستین بار طی ۶۲ سال گذشته، نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را روز شنبه ۹ فروردین ماه متوقف کرد.

مصطفی نصیری ورگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای سفر با قطار، امروز هیچ قطار مسافربری در مسیر مشهد تردد ندارد که این امر در طول تاریخ فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: حتی در زمان حادثه قطار در ایستگاه خیام طی بهمن ماه سال ۱۳۸۲ نیز قطار محلی سرخس - مشهد به فعالیت خود ادامه داد لذا می توان نهم فروردین ماه امسال را تنها روز توقف تردد قطارهای مسافربری در مسیر مشهد از سال ۱۳۳۶ خورشیدی و آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد تاکنون عنوان کرد.

وی گفت: البته حرکت قطارهای باربری در مسیر مشهد و ایستگاه بین‌المللی سرخس به صورت روزانه همچنان ادامه دارد و این اداره کل آمادگی دارد در این ایام که تردد جاده‌ای به خاطر فاصله گذاری اجتماعی به شدت کاهش یافته است نسبت به تامین اقلام اساسی استان از طریق شبکه ریلی اقدام نماید.

در پی کاهش تقاضا برای سفر در ایام نوروز تردد قطارهای مسافربری در مسیر مشهد از ۹۴ رام قطار در هر روز به ۲ تا سه رام کاهش یافت و حرکت قطارهای محلی مشهد - سرخس و مشهد - آزادور نیز از ابتدای فروردین ماه متوقف شد.             

طی سال گذشته ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که در مقایسه با سال ۹۷ یک درصد کاهش داشت.

بیشترین میزان کاهش مسافر راه آهن خراسان مربوط به اسفند ماه پارسال بود که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

شمار ایستگاه‌های راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.  

از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

تراکم ریل در استان خراسان رضوی نسبت به مساحت آن دو  برابر میانگین کشوری است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطارهای مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد می کند.

در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور از ۳۲ هزار نفر فراتر رفته است این تعداد در خراسان رضوی هزار و ۱۳۳ نفر گزارش شده است.

تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به کرونا در این استان نیز که آزمایش آنها به طور  قطعی مثبت شده ۱۸۵ نفر است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه