ارسال به دیگران پرینت

بحران مهاجران، بمب ساعتی اتحادیه اروپاست

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا بحران مهاجرتی در اروپا را به یک بمب ساعتی برای قاره سبز تشبیه کرد.

بحران مهاجران، بمب ساعتی اتحادیه اروپاست

۵۵آنلاین :

ولادیمیر چیزوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، بحران مهاجران در این اتحادیه را به «بمبی ساعتی» تشبیه کرده است که معیارهای زندگی در قاره سبز را نابود خواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری ریا نووستی گفت: «بحران مهاجرت برای اتحادیه اروپا حکم یک بمب ساعتی دارد و زمان انفجار آن نیز قریب‌الوقوع است.» وی افزود: «اتحادیه اروپا خود در ساخت این بمب نقش داشته است.»

این دیپلمات روس توضیح داد معضل مهاجران در اتحادیه اروپا هر ماه تشدید می‌شود. با این‌ حال، وی متذکر شد این مسئله موجب نخواهد شد اتحادیه اروپا دچار فروپاشی شده و یا باعث شود کشورهای اروپایی از این اتحادیه جدا شوند.

چیزوف افزود: «اما زندگی اروپایی‌ها آسان‌تر نخواهد شد. من از جایی شنیده ام که اتحادیه اروپا در معیارهای زندگی، حرف اول را می‌زند. سبک زندگی و معیارهای مطلوب زندگی، افراد را ترغیب می‌کند به اتحادیه اروپا مهاجرت کنند. اما بحران مهاجرتی این سبک زندگی و معیارهای زندگی را در اروپا تضعیف خواهد کرد.»

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، روسیه در تعداد مهاجرانی که در خود جای داده است، در رتبه دوم جهان قرار دارد. شمار مهاجرانی که در روسیه زندگی می‌کنند نزدیک به 2 میلیون نفر تخمین زده شده است و بیشتر این افراد اهل جمهوری‌هایی هستند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شده اند.

نتایج پژوهشی در روسیه که در ماه سپتامبر منتشر شد، نشان می‌دهد شمار شهروندان روس که نسبت به مهاجران نظر منفی دارند، رو به کاهش است. بر اساس نتایج این پژوهش، سهم شهروندان روس که دیدگاهی منفی نسبت به مهاجران داشته اند از 76 درصد در سال 2014، به 68 درصد در سال 2015 و 66 درصد در سال 2016 کاهش یافته است.

بر اساس تحلیل‌ها، دلیل کاهش این ارقام، وضع قوانین جدید برای اقامت مهاجرانی است که تحت توافق کرملین با کشورهای خارجی، بدون روادید وارد روسیه می‌شوند. همچنین، شمار اندک حملات تروریستی در خاک روسیه و فعالیت نهادهای دولتی و غیردولتی در جهت تبلیغ برای مهاجرپذیری در کاهش این ارقام نقش داشته است.

در عین حال، در این گزارش اعلام شده است تبلیغ و حمایت از مهاجرپذیری در روسیه همچنان جای کار بسیاری دارد؛ به طوری که سطح بیگانه‌هراسی در این کشور در کل اروپا در جایگاه چهارم قرار دارد. سطح بیگانه‌هراسی در مجارستان، لهستان و یونان در بالاترین حد خود در اتحادیه اروپا قرار دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه