ارسال به دیگران پرینت

نتانیاهو عفو نظامی صهیونیست متهم به قتل یک فلسطینی را خواستار شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت نظامی اسرائیلی که یک جوان زخمی فلسطینی را به قتل رسانده، باید عفو شود.

نتانیاهو عفو نظامی صهیونیست متهم به قتل یک فلسطینی را خواستار شد

۵۵آنلاین :

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ساعتی بعد از اعلام نظر دادگاه تجدید نظر پرونده قتل یک جوان فلسطینی، بار دیگر عفو «الور آزاریا» قاتل این جوان را خواستار شد.

پارسال در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد یک نظامی صهیونیست یک فلسطینی زخمی را که روی زمین افتاده بود، از فاصله‌ای نزدیک هدف قرار داده و به او تیر خلاص می‌زند.

در پی انتشار گسترده این ویدئو، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به بازداشت آزاریا و محاکمه او شد. او نهایتا بعد از آنکه از سوی بسیاری از مقامات و رسانه‌های اسرائیلی مانند یک قهرمان مورد تمجید قرار گرفت، به تحمل تنها یک سال و نیم حبس محکوم شد.

امروز دادگاه تجدید نظر ارتش اسرائیل هم این حکم را تائید و آن را لازم‌الاجرا اعلام کرد. دادگاه در عین حال درخواست برای صدور حکمی سنگین‌تر برای آزاریا را رد کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو در مورد تصمیم دادگاه گفت: «نظر من در مورد عفو آزاریا تغییری نکرده است. زمانی که این بحث مطرح شود، من نظر خود مبنی بر لزوم عفو او را به مقامات مربوطه اعلام می‌کنم.»

پیش از این هم «آویگدو لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم، عفو آزاریا را خواستار شده بودند.

لیبرمن امروز در این رابطه گفت: «از خانواده آزاریا می‌خواهم دیگر درخواست تجدید نظر نکنند و فقط از رئیس ستاد مشترک ارتش درخواست عفو کنند. مطمئنم که رئیس ستاد مشترک شرایط سختی را که او در آن قرار داشته و اینکه او سرباز نمونه‌ای بوده را در نظر می‌گیرد.»

بر اساس قانون، رئیس ستاد مشترک و رئیس رژیم صهیونیستی این امکان را دارند که آزاریا را عفو کنند.

تلاش برای عفو این قاتل اسرائیلی در حالی انجام می‌شود که حکم صادر شده برای او، از حداقل حکم برای فلسطینی‌هایی که به سمت نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کنند نیز کمتر است. دو سال پیش، اسرائیل اعلام کرد حداقل حکم برای کسانی که سنگ پرتاب کنند، سه سال حبس است.

منبع : فارس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه