ارسال به دیگران پرینت

اخراج بیش از 39 هزار پاکستانی از عربستان سعودی طی 4 ماه اخیر

روزنامه «گازتا» از اخراج بیش از 39 هزار تبعه پاکستانی از کشور عربستان طی 4 ماه گذشته خبر داد.

اخراج بیش از 39 هزار پاکستانی از عربستان سعودی طی 4 ماه اخیر

۵۵آنلاین :

روزنامه عربستانی «گازتا» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: بیش از 39 هزار نفر از اتباع پاکستانی طی 4 ماه گذشته از عربستان سعودی اخراج شدند.

این روزنامه عربستانی در گزارش خود با اشاره به منابع امنیتی اعلام کرد: این اخراج‌ به علت «نقض قوانین اقامت و کار» صورت گرفته است.

این گزارش مدعی شد، در بررسی‌های انجام شده از میان اتباع پاکستانی جویای کار چند تبعه پاکستانی به علت انجام اقدامات تروریستی هماهنگ با داعش و جرایمی از جمله قاچاق مواد مخدر، سرقت، جعل اسناد و ... دستگیر و از عربستان اخراج شدند.

این روزنامه همچنین افزود: «عبدالله سعدون» رئیس کمیته امنیتی شورای عربستان با توجه به دخالت تعدادی از اتباع پاکستانی در مسائل امنیتی از مراجع ذیربط در پاکستان بررسی کامل افرادی را که به عربستان به منظور کسب شغل فرستاده می‌شوند را خواستار شد.

سعدون افزود: پاکستان نیز خود به دلیل نزدیکی به افغانستان از وجود تروریسم رنج می‌برد. همچنین جنبش افراطی طالبان نیز در پاکستان متولد شد.

این گزارش با استناد به آمار ارائه شده توسط وزارت کشور عربستان، اظهار داشت: در حال حاضر 82 پاکستانی مظنون به اقدامات تروریستی و مسائل امنیتی در زندان‌های جاسوسی عربستان زندانی شده‌اند که در میان آنها یک زن پاکستانی پیرامون عملیات اخیر تروریستی در جده دستگیر شد.

در چند ماه اخیر نیز آژانس تحقیقات فدرال (FIA) گزارشی را با موضوع میزان کارگران مهاجر پاکستانی از سال 2015 منتشر کرد و نوشت: 131.643 هزار مهاجر پاکستانی بین سال‌های 2012 تا 2015 از عربستان اخراج شدند. بسیاری از افرادی که اخراج شدند از جویندگان کار و بازرگانان بودند.

همچنین این روزنامه مدعی شد که تعداد زیادی از کارگران مهاجر در خارج از کشور به دلیل عدم ارائه اسناد و مدارک لازم اخراج شدند.

گفتنی است؛ تعداد 882.887 هزار پاکستانی از جده در طول سال‌های 2005-2006 تا 2014-2015 اخراج شدند.

دیگر رسانه‌ها نیز در این باره مطرح کردند که عربستان سعودی 50.262 خارجی را به علت نقض کار و مقررات اقامت در طول دو ماه پایانی سال 2014 اخراج کرده است.

همچنین در سال 2013 نیز مقامات عربستان گزارش دادند که اخراج بیش از 700 هزار خارجی به دلیل نقض کار و قوانین اقامت بوده و بیش از 290 هزار مورد تلاش‌های نفوذ غیرقانونی به عربستان نیز خنثی شده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه