ارسال به دیگران پرینت

در حال حاضر بیشترین میلیاردرهای جهان در پکن زندگی می‌کنند

ثروت "ژانگ ییمینگ" ثروتمندترین ساکن شهر پکن 35.6 میلیارد دلار و ثروت "مایکل بلومبرگ" ثروتمندترین شهروند نیویورک حدود 59 میلیارد دلار اعلام شده است.

در حال حاضر بیشترین میلیاردرهای جهان در پکن زندگی می‌کنند

در حال حاضر بیشترین میلیاردرهای جهان در پکن زندگی می‌کنند.

فوربس در این باره نوشت: در سال گذشته 33 میلیاردر به جمعیت پکن اضافه شد و این شهر اکنون میزبان بیش از 100 میلیاردر در جهان است.

نیویورک  که در 7 سال گذشته میزبان بیشترین تعداد میلیاردهای جهان بوده است در سال جاری با اختلافی بسیار اندک از پکن جا ماند. در حال حاضر 99 میلیاردر در نیویورک زندگی می‌کنند.

میلیاردرها در پکن

مهار سریع ویروس کرونا در چین، ظهور بیشتر شرکت‌های فناورانه و رونق بازارهای سهام در این کشور پکن را در میزبانی از  و ساختن میلیاردرهای بیشتر در این کشور پیش انداخته است.

اگرچه تعداد میلیاردرهای پکن بیش از نیویورک است اما مجموع ثروت ثروتمندان شهر نیویورک 80 میلیارد دلار (58 میلیارد پوند) بیشتر از همتایان آنها در پکن برآورد می‌شود.

"ژانگ ییمینگ" ثروتمندترین ساکن شهر پکن، بنیانگذار برنامه ویدئویی "تیک تاک" و مدیر عامل شرکت "بایت دنس" به عنوان شرکت مادر "تیک تاک" ارزش خالص دارایی خود را حدود 35.6 میلیارد دلار اعلام کرد.

این در حالیست که ارزش خالص دارایی "مایکل بلومبرگ" ثروتمندترین شهروند نیویورک حدود 59 میلیارد دلار اعلام شده است.

رونق تجارت الکترونیک چین

چین و آمریکا شاهد بزرگتر شدن غول‌های فناوری خود در دوران همه‌گیری کرونا بوده‌اند زیرا در این دوران تعداد بیشتری از مردم جهان خرید اینترنتی کرده و به دنبال سرگرمی‌های فناوری محور بیشتری بوده اند.  

این روند باعث افزایش ثروت شخصی برای بنیانگذاران و سهامداران غول‌های بزرگتر فناوری شده است.

"جف بزوس" بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون برای چهارمین سال متوالی همچنان ثروتمندترین مرد جهان ماند

جف بزوس 7 سال میلیاردر شد

براساس آمار جدید فوربس، چین (با احتساب هنگ کنگ و ماکائو) شاهد 210 میلیاردر جدید بوده که بیشترین میزان میلیاردرها در یک کشور جهان محسوب می‌شود.

نیمی از میلیاردرهای جدید چین ثروت خود را از طریق فعالیت یا تولید محصولات فناورانه به دست آورده‌اند. برای مثال خانم "کیت ونگ" میلیاردر از طریق تولید سیگارهای الکترونیک میلیاردر شده است.

چین اینک با 698 میلیاردر در حال نزدیک شدن به 724 میلیاردر آمریکا است.

براساس گزارش فوربس در سال گذشته 493 میلیاردر جدید به لیست میلیاردرهای جهان اضافه شده است. در واقع هر 17 ساعت یک میلیاردر ساخته شده است.

هند 140 میلیاردر دارد و با این آمار سومین کشور برای این قشر ثروتمند جهان به شمار می‌آید. در مجموع ثروت 1149 میلیاردر از منطقه آسیای پسفیک حدود 4.7 هزار میلیارد دلار (تریلیون) برآورد شده است و ثروت مجموع میلیاردرهای آمریکایی به 4.4 هزار میلیارد دلار (تریلیون) می رسد.

"جف بزوس" بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون برای چهارمین سال متوالی همچنان ثروتمندترین مرد جهان ماند. دارایی خالص وی در سال گذشته با رشد 64 میلیارد دلاری به  177 میلیارد دلار رسید.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه