ارسال به دیگران پرینت

قوانینی که خاندان سلطنتی بریتانیا باید در پوشش خود رعایت کند

شاید تعجب کنید اگر بدانید اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا اجازه ندارند بدون یک دست لباس مشکی سفر کنند، یا اینکه زنان این خاندان هرگز نباید در ملأعام کفش جلوباز به پا کنند. بله همانطور که پیدا است قوانین زیادی هست که اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا باید رعایت کنند و ما از آن ها بی اطلاعیم.

قوانینی که خاندان سلطنتی بریتانیا باید در پوشش خود رعایت کند

در ادامه با تعدادی از این قوانین آشنا خواهیم شد.

۱- اجازه ی پوشیدن شلوار جین را ندارند

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا تنها در رویدادهای غیر رسمی می توانند شلوار جین به تن کنند. مثلاً مگان مارکل، عروس خاندان سلطنتی هنگام حضور در یک مسابقه ی چوگان شلوار جین پوشیده بود. علاوه بر این، می توانند مثلاً هنگام پیاده روی با سگ های خود یا انجام کارهای دیگری که به پوششی غیر رسمی نیاز دارد، شلوار جین بپوشند.

۲- پسربچه ها همیشه باید شلوارک به تن داشته باشند

پسران کوچک خاندان سلطنتی بریتانیا تا زمانی که به اندازه ی کافی بزرگ محسوب نشوند ممکن است شلواری جز شلوارک نپوشند. آن ها باید تا ۸ سالگی شلوار کوتاه به پا کنند و بعد از آن اجازه دارند شلوار بپوشند. احتمالاً به این دلیل که از نظر اعضای خاندان سلطنتی پوشیدن شلوار امری متعلق به «طبقه متوسط» تلقی می شود.

۳- همیشه باید یک دست لباس مشکی به همراه داشته باشند

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا هر زمان که به سفر می روند باید یک دست لباس مشکی در چمدان خود داشته باشند. در پس این قانون علت غم انگیزی وجود دارد. در صورت فوت یکی از اعضای خاندان، آن ها باید آماده باشند. علتش آن است که در سال ۱۹۵۲، وقتی خبر فوت پدر الیزابت دوم را به او دادند، ملکه ی آینده ی انگلیس در کنیا بود و پس از بازگشت به لندن مجبور شد منتظر شود تا برایش یک دست لباس مناسب عزاداری بیاورند تا بتوانید از هواپیما خارج شود. ظاهر شدن در ملأعام بدون لباس مناسب کار صحیحی نبود.

۴- اجازه ی پوشیدن کفش جلوباز را ندارند

کفش های جلوباز از نظر اعضای خاندان سلطنتی انگلیس بیش از اندازه غیر رسمی محسوب می شوند. آن ها وقتی در جایی به نمایندگی از خاندان سلطنتی یا حتی در مراسم های رسمی حاضر می شوند، همواره باید کفش های جلو بسته به پا داشته باشند.

۵- رنگ موهایشان باید همیشه طبیعی باشد

رنگ موهای اعضای خاندان سلطنتی باید تا حد ممکن طبیعی باشد. به اعضای این خاندان توصیه نمی شود موهای خود را رنگ عجیبی کنند، چون اجازه ی این کار را ندارند. علاوه بر این، موهای آن ها همیشه باید آراسته باشد و به آن ها خوب رسیدگی شود.

۶- زنان خاندان سلطنتی اجازه ی درآوردن کت خود را ندارند

در خاندان سلطنتی بریتانیا درآوردن کت را در شأن یک بانو نمی دانند. به همین دلیل است که هرگز نمی بینید این کار از کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی سر بزند. اینطور که گفته می شود، او اگر احساس گرما کند و برای خنک کردن خود بخواهد کتش را درآورد، باید این کار را به دور از هر دوربینی انجام دهد.

۷- پوشیدن دستکش اجباری است

ملکه را تقریباً همیشه با دستکش در ملأعام دیده اید. این یک رسم بود که با گذشت زمان منسوخ شد اما زمانی همه ی زنان خاندان سلطنتی بریتانیا دستکش به دست می کردند. این روزها ملکه این رسم را زنده نگه می دارند تا خود را از میکروب ها حفظ کند و البته تصور می کند شیک هم هستند.

۸- ملکه باید رنگ های تند به تن کند

چون او باید در جمع برجسته و متمایز باشد. با این کار، ملکه را اشتباه نمی گیرند و مردم او را تشخیص می دهند و به این ترتیب می توانند مطمئن شوند که آن کسی که دیدند ملکه بود!

۹- هر کسی نمی تواند از نیم تاج استفاده کند

در خاندان سلتنطی بریتانیا هر زن مجردی نمی تواند نیم تاج به سر بگذارد. با این حال، ملکه گاهی آن ها را قرض می دهد، کاری که برای عروسی مگان مارکل هم انجام داد. اما باز هم معنایش این نیست که مگان می تواند هر زمان که دوست داشت از نیم تاج استفاده کند. نیم تاج ها برای زنانی هستند که یا ازدواج کرده اند یا شاهزاده به دنیا آمده اند. آن ها بعد از ازدواج می توانند در مراسم های رسمی از نیم تاج استفاده کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه