ارسال به دیگران پرینت

کرونا در برزیل؛ مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر تنها در ۲۴ ساعت

برزیل با ثبت بیش از دوهزار جانباخته بر اثر کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، به کانون همه‌گیری تبدیل شده و هشدار سازمان های جهانی را درباره اوج گیری بحران ویروس کرونا در این منطقه برانگیخت.

کرونا در برزیل؛ مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر تنها در ۲۴ ساعت

 پس از گذشت یک سال از اعلام شیوع بیماری همه‌گیر کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت، برزیل همچنان با آمار بالای مرگ ومیر که از ۲۰۰۰ نفر در روز نیز فراتر رفته، جامعه جهانی را نگران کرده است.

براساس اعلام وزیر بهداشت برزیل، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۸۶ جانباخته و ۷۹ هزارو ۸۷۶ مورد ابتلا بر اثر کووید ۱۹ ثبت کرده که این آمار، دومین رکورد وخیم را از ابتدای شیوع همه‌گیری در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) نشان می‌دهد.        

در حالی که ایالات متحده آمریکا از هفته‌ها قبل سیری نزولی در آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری همه‌گیر را ثبت می‌کند، این ارقام نگران کننده در برزیل، غول آمریکای لاتین را به کانون پاندمی تبدیل کرده است.

تعداد جانباختگان بالای ۲۰۰۰ نفر در 24 ساعت گذشته، موجب نگرانی شدید سازمان بهداشت پان آمریکن شده است. «کاریسا اتینه» مدیر این نهاد بین‌المللی با ابراز نگرانی درباره شرایط وخیم برزیل گفت: این شرایط لزوم بازنگری جدی درخصوص این منطقه متأثر و آسیب‌پذیر از ویروس کرونا را می‌طلبد. موارد ابتلا به کووید 19 تقریبا در همه استان‌های برزیل در حال افزایش است. نمی توانیم منتظر بمانیم که تمام سیستم‌های سلامت ما برای اجرای خدمات بهداشت عمومی در حال فروپاشی باشند.

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته برای اتخاذ تمهیدات بهداشتی وارد این کشور آمریکای جنوبی شد و هشدار داد که این شرایط، کشورهای همسایه را به خطر می‌اندازد.

کارشناسان نیز درباره وخامت اوضاع برزیل به محدودیت ظرفیت بیمارستان‌ها، شیوع ویروس جهش یافته جدید برزیلی و سوء مدیریت «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری این کشور اشاره کردند.

به رغم وخامت شرایط شیوع افسار گسیخته کرونا در برزیل، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال انتقادهای تکراری از محدویت‌های کرونایی از شهروندان خواست تا از غر زدن و شکایت کردن از کرونا خودداری کرده و فعالیت‌ها را از سر بگیرند. وی گفته بود، تا کی می‌خواهیم گریه و زاری کنیم؟ من از مقام‌های ایالتی و شهرداران می‌خواهم که سیاست‌های تعطیلی سراسری را بازبینی کنند.

محققان هشدار می دهند که شیوع گونه کنترل‌نشده کرونا در برزیل به مثابه یک بمب اتمی می‌تواند موجب گسترش این همه‌گیری در سراسر جهان شود.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه