ارسال به دیگران پرینت

رویترز از قول مقام سعودی: خبر برگزاری دیدار بین بن سلمان با نتانیاهو در ابوظبی نادرست است .

یکی از مقام های دولتی عربستان در واکنش به گزارش رسانه های اسرائیل مبنی بر سفر امروز (پنجشنبه) بن سلمان به امارات برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، این گزارش ها را تکذیب کرد.

رویترز از قول مقام سعودی: خبر برگزاری دیدار بین بن سلمان با نتانیاهو در ابوظبی نادرست است .

سعودی ها که پیش از این دیدار محمد بن سلمان ولیعهد این کشور با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در شهر نیوم تکذیب کرده بودند ، این بار مهم گزارش رسانه های صهیونیستی در خصوص دیدار این دو در ابوظبی را رد کردند.

یکی از مقام های دولتی عربستان در واکنش به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر سفر امروز (پنجشنبه) بن سلمان به امارات برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، این گزارش ها را تکذیب کرد.

این مقام سعودی که به نام وی اشاره نشده است به رویترز گفت که گزارش رسانه های اسرائیلی در باره دیدار و نشست روز پنجشنبه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با رئیس رژیم صهیونیستی در ابوظبی نادرست است.

وی تاکید کرد که بن سلمان امروز به امارات سفر نخواهد کرد و با نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نمی کند.

رسانه های صهیونیستی چهارشنبه شب فاش کردند که به احتمال بسیار بنیامین نتانیاهو که قرار است روز پنجشنبه به امارات متحده عربی سفر کند، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز دیدار می کند.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) در این باره فاش کرد، این دیدار روز پنجشنبه انجام می شود.

بر اساس اعلام رسانه ها، نتانیاهو امروز پنجشنبه در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با امارات متحده عربی، به ابوظبی می رود و با «محمد بن زاید» ولیعهد این شیخ نشین دیدار می کند.

سفر نتانیاهو به امارات چند روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری در اسرائیل انجام می شود.

رسانه های عربی آذر ماه ۹۹ نیز فاش کرده بودند که نتانیاهو همزمان با حضور «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا در عربستان مخفیانه به این کشور رفته و با بن سلمان دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش نتانیاهو از فرودگاه بن گوریون راهی عربستان شد و در شهر نیوم با بن سلمان ولیعهد این کشور و مایک پمپئو وزیر خارجه وقت آمریکا دیدار کرد.

اطلاعات منتشر شده در تارنماهای مربوط به ردیابی پروازها نیز پرواز یک هواپیما از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی را تایید می کرد.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی، دیدار نتانیاهو و بن سلمان را تایید کرده بود.

پس از انتشار این خبر، رویترز نیز در گزارشی نوشت که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد، بی‌اطلاع بوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دی ماه امسال نیز مدعی شد که اخیرا به چند کشور عربی مخفیانه سفر کرده است.

نتانیاهو این موضوع را در نشست غیرعلنی سران حزب «لیکود» هنگام پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اسرائیل قصد عادی سازی روابط با منطقه کردستان عراق را دارد، مطرح کرد.

نتانیاهو در میان اعضای هم حزبی خود گفت: من اخیرا به چند کشور عربی سفر کرده‌ام و همان طوری که پیشتر (قبل از عادی سازی روابط) نمی توانستم سفرم به امارات را اعلام کنم، اکنون هم نمی توانم نام این کشورها را بیان کنم.

روزنامه «جروزالم پست» پس از اعلام سفر محرمانه نتانیاهو به کشورهای عربی نوشت که به نظر می‌رسد، اشاره نتانیاهو به یکی از این کشورها، عربستان سعودی و سفر جنجالی‌اش به شهر نیوم در ماه نوامبر گذشته باشد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد ۹۹ با انتشار بیانیه ای مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه