ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل | نیروهای اریتره باید اتیوپی را ترک کنند.

سازمان ملل اعلام کرد، اکنون دیگر بر همه کاملا روشن شده که نیروهای اریتره در اقلیم تیگرای در شمال اتیوپی فعالیت دارند و گزارش های مستند نشان می دهد که این نیروها مسوول اقدامات وحشتناک هستند.

سازمان ملل  |   نیروهای اریتره باید اتیوپی را ترک کنند.

 مارک لوکوک،  معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی به شورای امنیت گفت، نیروهای اریتره باید اتیوپی را ترک کنند، نباید به آنها اجازه داد به تخریب ادامه دهند.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه گفت، گوترش هم از نیروهای اریتره خواسته تیگرای را ترک کنند.

دولت اتیوپی و اریتره حضور نیروهای این کشور در تیگرای را تکذیب می کنند این در حالی است که روایت دهها شاهد و اعترافاتی درباره حضور نیروهای اریتره در اقلیم تیگرای به درخواست اداره ای که دولت فدرال اتیوپی برای این متطقه تعیین کرده، موجود است.

لوکوک به شورای امنیت گفت، اکنون برای همه روشن شده است که نیروهای اریتره در بخش های مختلف تیگرای فعالیت می کنند. مسوولان دولت اقلیم به این امر اذعان می کنند. گزارش های مستدلی هم وجود دارد که نشان می دهد آنها مسوول اقدامات وحشتناک هستند.

در پی گزارشی که لوکوک در شورای امنیت ارائه کرد، نماینده سازمان ملل در آمریکا گفت، واشنگتن از اوضاع انسانی و حقوق بشری در اتیوپی نگران است.

وی افزود، آمریکا از دولت اتیوپی می خواهد از پایان دادن به درگیری ها در تیگرای فورا حمایت کند. برای این کار باید نیروهای اریتره و نیروهای منطقه امهره از تیگرای خارج شوند.

میچل باچله، کمیساریای حقوق بشر در سازمان ملل از اتیوپی خواست، به ناظران اجازه دهد جهت تحقیقات درمورد گزارش های قتل و اقدامات خشونت آمیز در تیگرای که ممکن است جنایت جنگی باشد، وارد این منطقه شوند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه