ارسال به دیگران پرینت

روزنامه عرب‎‌زبان بررسی کرد؛

تحریم مستقیم ولیعهد سعودی | «بایدن» دروغ می‌گوید

یک روزنامه عرب‌زبان به نقل از منابع آمریکایی نوشت: اینکه رئیس جمهور آمریکا می گوید این کشور امکان تحریم مستقیم ولیعهد سعودی را ندارد یک دروغ است.

تحریم مستقیم ولیعهد سعودی | «بایدن» دروغ می‌گوید

روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در مطلبی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، نوشت: اینکه رئیس جمهور آمریکا می گوید این کشور امکان تحریم مستقیم ولیعهد سعودی را ندارد یک دروغ است.

بر اساس این گزارش، القدس العربی ادامه داد: مقامات ایالات متحده آمریکا اینگونه استناد می کنند که از آنجایی که بن سلمان مقام ارشد یک کشور خارجی محسوب می شود، واشنگتن نمی‌تواند به طور مستقیم تحریم هایی را علیه آن اعمال کند.

روزنامه مذکور در مطلب خود همچنین آورده است: ادعای مقامات آمریکایی درحالی است که آنها پیشتر هم در دوره رؤسای جمهور دموکرات و هم در دوره رؤسای جمهورِ جمهوریخواه تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد کشورهای خارجی اعمال کردند.

این روزنامه عرب زبان در ادامه عنوان کرده است: از جمله مقامات ارشد کشورهایی که آمریکایی ها تاکنون نسبت به تحریم آنها مبادرت ورزیده اند می توان به مقامات ایرانی، ونزوئلایی، کره شمالی، سوریه، لیبی و… اشاره کرد.

با این حال، آمریکا اعلام کرده است که از نظر تاریخ حق ندارد علیه بن سلمان تحریمی اعمال کند.

گفتنی است، پیشتر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در خصوص تنبیه محمد بن سلمان به عنوان مجرم اصلی در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار اهل عربستان مدعی شد: از لحاظ تاریخی، آمریکا چه در دوران رؤسای جمهوریخواه و چه دموکرات، معمولاً اقدام به تحریم رهبران کشورهای خارجی نمی کند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه