ارسال به دیگران پرینت

امارات مرزهای خود را به شهروندان و توریست های ایرانی باز کرد.

امارات مرزهای خود را به شهروندان و توریست های ایرانی باز کرد. این کشور ورود گردشگران و حتی افراد مقیم را مشروط به انجام تست ویروس کرونا کرده است.

امارات مرزهای خود را به شهروندان و توریست های ایرانی باز کرد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سفارت امارات متحده عربی از روز پنجشنبه (۲۶ تیرماه) در تهران باز شده است و امکان ارائه درخواست برای ویزای توریستی وجود دارد. البته سفر به این کشور به انجام تست کرونا در مراکزی که خودش تعیین کرده، مشروط شده است. شهروندان ایرانی چهار روز پیش از سفر به امارات باید این تست را بدهند و گواهی آن را همراه داشته باشند. مسافران همچنین تعهد می دهند در صورت داشتن علائم ویروس کرونا، در امارات قرنطینه شوند که هزینه آن به عهده مسافر است.

امارات به دنبال شیوع ویروس کرونا از هشتم اسفند ماه ۹۸ مرزهایش را به روی اتباع همه کشورها بست. اقتصاد امارات بیشتر بر پایه توریست است، دبی به تنهایی در سال ۲۰۱۹ میزبان ۱۶.۷ میلیون توریست با بیش از ۱۵۰ میلیارد درهم درآمد بود. اینک امارات پس از ماه ها وقفه، به دنبال بازگشایی تدریجی مرزهایش، پروازها را از سر گرفته است تا بخشی از ضررهای گردشگری را جبران کند. بخش ویزای سفارت این کشور در تهران نیز از روز پنجشنبه (۲۶ تیرماه) به درخواست ویزاهای توریستی رسیدگی می کند. پرواز دبی ـ تهران هم به شکل محدود برقرار شده است.

امارات همچنین محدودیت ها و پیش شرط هایی را برای سفر به این کشور تعیین کرده که انجام تست کرونا از آن جمله است. در اطلاعیه هایی که شرکت های هواپیمایی امارات منتشر کرده اند تاکید شده است: انجام تست PCR برای همه مسافران که دارای ویزای توریستی، بیزنس و اقامت معتبر از این کشور هستند، الزامی است و گواهی مربوط به آن باید از مراکزی که سفارت امارات در ایران مشخص کرده، دریافت شود.  

به مسافران توصیه شده است: در زمان ورود به کشور امارات، نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR بیش از ۹۶ ساعت گذشته باشد و داشتن اصل گواهی تست منفی کرونا و ارایه کپی آن به مسؤول پذیرش در فرودگاه و همچنین تکمیل فرم خوداظهاری و دارا بودن بیمه نامه مسافرتی معتبر نیز الزامی است.

پذیرش مسافران تنها با ویزای توریستی و یا اقامت انجام می شود و پذیرش مسافران به صورت ترانزیت امکان پذیر نیست.

در فرودگاه دبی به صورت موردی (Random) از مسافران تست PCR گرفته می شود و مبلغ ۳۶۰ درهم از مسافر دریافت می شود.

مسافران مقیم در امارات باید از طریق سایت معرفی شده کشور امارات، تائیدیه کد اقامت ICA را دریافت و در زمان پذیرش در فرودگاه به همراه داشته باشند و به مسؤول کانتر ارائه دهند.

به دلیل اینکه قبل از پرواز، فهرست مسافران (اعم از اقامتی و دارای ویزای توریستی) به امارات ارسال می شود، احتمال این که حتی با داشتن تائیدیه کد اقامت ICA برای مسافران اقامتی از سوار شدن مسافر ممانعت شود، وجود دارد که تمام خسارات پذیرفته نشدن مسافر توسط کشور مقصد به عهده مسافران است.

مسافران زیر دو سال به انجام تست PCR نیاز ندارند.

به همراه داشتن هرگونه بار دستی برای حمل به داخل کابین پرواز امکان پذیر نیست و مسافران در زمان پذیرش و دریافت کارت پرواز باید تمام بار همراه خود را تحویل دهند.

ایرلاین های داخلی و اماراتی که در این مسیر پرواز دارند، تاکید کرده اند این پروتکل برای همه مسافران رعایت می شود و تفاوتی بین مسافرانی که از خدمات CIP و یا سالن تشریفات فرودگاه استفاده می کنند، وجود ندارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه