ارسال به دیگران پرینت

همه‌گیری کرونا ۲.۸ میلیارد دلار به فرودگاه اصلی انگلیس خسارت زد

کاهش شدید مسافرت‌های هوایی بر اثر همه‌گیری کرونا در یک سال گذشته ۲.۸ میلیارد دلار به فرودگاه اصلی انگلیس موسوم به «هیترو» زیان زد.

همه‌گیری کرونا ۲.۸ میلیارد دلار به فرودگاه اصلی انگلیس خسارت زد

هیترو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) شمار مسافران این فرودگاه با ۷۳ درصد کاهش به ۲۲ میلیون نفر رسید. بیشتر این افراد هم در دو ماه اول سال گذشته (ژانویه و فوریه) پیش از همه‌گیری کرونا سفر کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند که این میزان خسارت از سال ۱۹۷۰ میلادی یعنی نیم قرن گذشته بی سابقه بوده است.

مدیران هیترو از دولت لندن خواسته‌اند تا با سایر کشورها به یک استاندارد بین‌المللی مسافرتی برسد که سفرهای هوایی از تابستان ازسرگرفته شود. آن‌ها همچنین خواستار کاهش مالیات‌های تجاری از فرودگاه‌ها هستند تا به خروج از بحران مالی کنونی کمک کند.

بحران کرونا برای صنعت هواپیمایی اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس برنامه‌های پروازی خود را کاهش و نیروهایشان را اخراج کرده‌اند. انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی پیش‌بینی کرده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس حدود ۱۸ میلیارد پوند بر اثر کرونا زیان خواهند دید.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته با هدف احیای چرخه‌های اقتصاد کشور، طرح دولت را برای خروج تدریجی از محدودیت‌های کرونایی ارائه داد. بر اساس آنچه او نقشه راه بازگشت به روال عادی زندگی نامیده، انتظار می‌رود پروازهای مسافرتی از  ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) از سرگرفته شود.

گزارش‌ها در همین رابطه از افزایش پیش خرید بلیت‌های تابستانی حکایت دارد.خطوط هواپیمایی ایزی‌جت دیروز اعلام کرد که پیش‌خرید بلیت‌های هواپیمایی در شبانه روز گذشته ۳۰۰ درصد و تورهای مسافرتی نیز ۶۰۰ درصد افزایش داشته است. شرکت گردشگری تی‌یوآی انگلیس هم گفته که خرید بلیت‌های مسافرتی از این شرکت ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

با این حال «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که دولت ۱۲ آوریل درباره رفع قطعی محدودیت‌های مسافرتی در هفدهم «می» تصمیم‌گیری خواهد کرد. وی افزود؛ اگر واکسیناسیون سراسری کار کند و کرونا تحت کنترل باشد، می‌توانیم محدودیت‌های مسافرتی را آسان کنیم، در غیر این صورت اوضاع بسیار دشوار خواهد بود.

گروه مشاوران پزشکی دولت انگلیس هم هشدار داده‌اند که افراد دستکم تا دو سال آینده بلیت برای سفرهای تفریحی خریداری نکنند.

هیترو که با پنج پایانه مسافری در غرب لندن واقع شده، پیش از همه‌گیری کرونا سالانه میزبان ۸۰ میلیون مسافر از اقصی نقاط جهان بود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه