ارسال به دیگران پرینت

ترامپ ده‌ها نفر از جمله استیو بنن را عفو کرد

استیو بنن پس از ترک کاخ سفید به دلیل مصاحبه‌هایش رابطه خوبی با دونالد ترامپ نداشت،‌ اما در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از رابطه دوباره آنها منتشر شده بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در آخرین ساعات از اقامت خود در کاخ سفید ۷۳ نفر از جمله استیو بنن، رئیس سابق کارزار و مشاور خود، را مورد عفو قرار داد.

استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید و مدیر سابق کارزار دونالد ترامپ که سال ۹۶ از مقام خود کناره‌گیری کرد، در مردادماه سال جاری به اتهام کلاهبرداری مالی بازداشت شد.

بر اساس کیفرخواست دادگاه فدرال منهتن، او به اختلاس صدها هزار دلار کمک‌های مردمی برای ساخت دیوار مرزی جنوبی آمریکا متهم است.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید بامداد چهارشنبه منتشر کرد اشاره شده که علاوه بر ۷۳ عفو، دونالد ترامپ در مجازات ۷۰ نفر نیز تخفیف قائل شده است.

در فهرست این عفوها، نامی از خود آقای ترامپ و افراد خانواده‌اش نیست. ماه‌ها بود که اخباری از احتمال این منتشر می‌شد که رئیس جمهور آمریکا برای رهایی از اتهامات فعلی و آینده، خود و افراد خانواده‌اش را عفو کند.

در این فهرست از دو نام مهم دیگر نیز که احتمال عفوشان مطرح شده بود خبری نیست: جولین آسانژ،‌ بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، و ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات سری از اقدامات دولت آمریکا در زمان باراک اوباما.

یکی دیگر از افرادی که دونالد ترامپ روز چهارشنبه مورد عفو قرار داد «لیل وِین» است، یک خواننده رپ که با اتهام مالکیت غیرقانونی اسلحه و ده سال زندان روبه‌رو بود.

دونالد ترامپ در اوایل دی‌ماه نیز ۱۵ نفر دیگر از جمله دو عضو جمهوری‌خواه کنگره و حامی سرسخت خود را عفو کرده بود.

در آن زمان خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که تصمیم روز دوم دی‌ماه دونالد ترامپ نشان می‌دهد که او حاضر است از اختیاراتش برای پاداش دادن به وفادارانش و افرادی استفاده کند که توسط دستگاه قضایی آمریکا محکوم و مجازات شده‌اند.

منبع : فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه