ارسال به دیگران پرینت

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در چارچوب برگزاری نشست‌های مقدماتی برگزاری اجلاس سران این کشورها، صبح امروز در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد.

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا

۵۵آنلاین :

«دلامینی زوما» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سخنانی در افتتاحیه نشست وزرای خارجه در آدیس‌آبابا، کشورهای آفریقایی را به توجه به خواسته‌های ملت‌ها از طریق تقویت دموکراسی، حکومت خردمندانه و رعایت حقوق بشر فراخواند.

وی بر ضرورت تسریع در روند ایجاد منطقه آزاد تجاری و پیشبرد تبادلات تجاری بین کشورهای آفریقایی و آزادی نقل و انتقال کالاها و افراد تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، زوما همچنین اظهار داشت که وحدت و آینده قاره آفریقا با چالش‌های زیادی در سایه تغییر و تحولات سریع جهان اعم از رشد تروریسم، افراطی‌گری و خشونت، فقدان اعتماد بین دستگاه‌های سیاسی و شهروندان و نبودن ثبات و امنیت، مواجه است.

وی کشورهای آفریقایی را به استفاده از تجربه جهانی‌شدن و توسعه تکنولوژی، از بین بردن بیکاری و فراهم کردن آموزش دعوت کرد.

در این نشست که به مدت سه روز (چهارشنبه تا جمعه) در حال برگزاری است، وزرای خارجه 53 کشور شرکت دارند که به بررسی توصیه‌های نمایندگان دائمی اتحادیه و برنامه‌های اجلاس سران که قرار است طی روزهای 30 و 31 ژانویه (11 و 12 بهمن) برگزار شود، می‌پردازند.

در اجلاس سران چندین پرونده از جمله انتخاب رئیس جدید کمیسیون اتحادیه آفریقا به عنوان جانشین زوما، تروریسم و درگیری‌ها در قاره آفریقا و بازگشت مغرب به اتحادیه آفریقا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه