ارسال به دیگران پرینت

ظرفیت تولید واکسن کرونا در چین به ۴ میلیارد دوز در سال می رسد

رییس انجمن صنایع واکسن چین اعلام کرد: ظرفیت تولید واکسن های کرونا ساخت چین تا پایان سال جاری میلادی به ۲ میلیارد دوز و تا پایان سال ۲۰۲۲ به چهار میلیارد دوز می رسد.


ظرفیت تولید واکسن کرونا در چین به ۴ میلیارد دوز در سال می رسد

«فنگ دووجیا» رئیس انجمن صنایع واکسن چین روز شنبه در گفت و گو با «سی سی تی وی» تلویزیون رسمی چین افزود: در حال حاضر ۱۸ خط تولید واکسن کرونا در چین راه اندازی شده است.

وی اعلام کرد که  چهار میلیارد دوز واکسن کرونا می تواند ۴۰ درصد از تقاضای دسترسی جهانی به واکسن برای مبارزه با کووید-۱۹ را تامین کند.

چین تائید اضطراری انجام آزمایش های بالینی روی ۲۶ واکسن منتخب کرونا را نیز صادر کرده است و در حال حاضر،شش واکسن تولید چین در حال سپری کردن فاز سوم آزمایش های بالینی هستند.

این مقام چینی اظهار کرد: تاکنون ۴۳ میلیون دوز واکسن کرونا تولید شده توسط شرکت «سینوفارم» چین، در سراسر جهان توزیع و تزریق شده است.

گلوبال تایمز از روزنامه های دولتی چین هم در مورد واکسن «سینوواک» مستقر در پکن، گزارش داد که خط دوم تولید این شرکت در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیون دوز واکسن تولید می کند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چین، این کشور واکسن کرونای تولیدی خود را در اختیار ۵۳ کشور در حال توسعه قرار داده و در حال صادر کردن واکسن به ۲۲ کشور است. سران هشت کشور خارجی نیز با واکسن های ضد کرونای تولیدی چین، واکسینه شده اند.

چین در عین حال استفاده از ۲۲ داروی مهار کننده کووید-۱۹ تائید کرده است.

بر اساس گزارش «سی سی تی وی»، ‌ روزانه ۲۴ میلیون کیت تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در ۵۴ شکل مختلف در چین تولید می شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سید حسین ارسالی در

      واکسن قلابی چین کمونیست ،لعنت الله علی الصین و انصاره.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه