ارسال به دیگران پرینت

بایدن | وضعیت فوق‌العاده در مرز با مکزیک پایان یافت

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه به روسای مجلسین این کشور به وضعیت فوق‌العاده در مرزهای جنوبی پایان داده است.

بایدن |  وضعیت فوق‌العاده در مرز با مکزیک پایان یافت

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه‌شب به‌وقت تهران در نامه‌ای به «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور و رئیس سنا، پایان حالت فوق‌العاده در مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک را اعلام کرد.

به‌نوشته اسپوتنیک، وضعیت فوق‌العاده در مرز با مکزیک در سال ۲۰۱۹ و توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده اعلام شده بود، اما بایدن در اولین روز به‌دست گرفتن قدرت آن را لغو کرد و همچنین ساخت دیوار مرزی با مکزیک را متوقف کرد.

کشیدن دیوار مرزی با مکزیک از برنامه جنجالی رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود که با هدف کاهش مهاجرت لاتین‌تبارها به آمریکا صورت می‌گرفت. ساخت این دیوار در دولت سابق آمریکا روند موفقیت‌آمیزی نداشت و ترامپ در عمل به این وعده انتخاباتی خود چندان موفق نبود.

بایدن اما در وعده‌های انتخاباتی خود بر تغییر در سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه دولت ترامپ تاکید کرده بود.

تحدید مهاجرت به آمریکا با استقبال طبقه متوسط سفیدپوست آمریکایی مواجه شده بود که پایگاه اصلی رای دونالد ترامپ را تشکیل می‌دادند.

رئیس‌جمهور مکزیک دومین مقامی بود که بایدن پس از تصدی ریاست‌جمهوری با وی گفت‌وگوی تلفنی داشت. وی در این گفت‌وگو با همتای مکزیکی خود در زمینه تجدیدنظر در مورد سیاست‌های مهاجرتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

این در حالی است که رئیس‌جمهور مکزیک روابط گرمی با دونالد ترامپ داشت و دیرهنگام پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری  به وی تبریک گفت.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه