ارسال به دیگران پرینت

رونمایی هیوندای از خودروی مفهومی با قابلیت راه ‌رفتن

شرکت «هیوندای» از یک خودروی کانسپت خودران رونمایی کرده که توانایی عبور از موانع سخت از طریق راه رفتن یا چرخش به دور خود را دارد.


رونمایی هیوندای از خودروی مفهومی با قابلیت راه ‌رفتن

ئیجیاتو: شرکت «هیوندای» از یک خودروی کانسپت خودران رونمایی کرده که توانایی عبور از موانع سخت از طریق راه رفتن یا چرخش به دور خود را دارد.

این خودرو که «ربات هوشمند زمین نورد تبدیل شونده» یا به اختصار «تایگر» نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده که در مسیرهای عادی با کمک چهار چرخ حرکت می‌کند اما در برخورد با موانع دشوار مکانیزم آن به حالی شبیه به راه‌ رفتن تغییر می‌کند. هدف از طراحی تایگر توسعه ماشینی برای اکتشافات علمی در محیط‌های ناهموار، حمل کیت‌های اورژانسی پزشکی و تحویل کالا در نواحی دور از دسترس است.

ظاهرا هر کدام از چرخ از طریق بازوهایی مستقل به بدنه اصلی متصل شده‌اند که دارای چند مفصل بوده و در جهت های مختلف قابل حرکت هستند. دیگر قابلیت جالب این کانسپت امکان چرخش کامل بدون نیاز به فضای اضافی است که به واسطه ساختار ویژه چرخ‌ها میسر می‌شود.

این خودرو در قالب پروژه X-1 توسط استودیو «نیو هورایزن» و با همکاری شرکت اتودسک در حال توسعه است. «جان ساه»، یکی از مشاوران این پروژه می‌گوید:

«خودروهایی مثل تایگر و فناوری زیربنایی آن فرصت فراتر رفتن از تصورات کنونی را به ما می‌دهند. ما به صورت پیوسته به دنبال بازنگری در طراحی و توسعه خودرو و باز تعریف آینده حمل و نقل هستیم.»

نخستین نسل از این خودروهای عجیب هیوندای دو سال قبل با نام «الویت» (Elevate) به صورت کانسپت معرفی شد. الویت هم مثل تایگر شبیه یک خودروی معمولی است که می‌تواند از روی سنگ‌های بزرگ و حتی آوار عبور کند و در صورت نیاز، به عملیات امداد و نجات کمک کند.

هیوندای اوایل امسال و با راه‌اندازی استودیو نیو هورایزن پروژه طراحی خودروهایی که قدم می‌زنند را وارد فاز تازه‌ای کرد. همان ‌طور که از نام استودیو مشخص است، قرار است شاهد طراحی کانسپت‌های عجیب و غیرمنتظره خودرو در این استودیو باشیم. خودروهایی که شاید از نظر طراحی ظاهری عجیب و البته وهم انگیز به نظر برسند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه