ارسال به دیگران پرینت

بسته‌بندی فروشگاه کره‌ای با شیشه‌های درخشان

معماران کره جنوبی فروشگاه بزرگ و مجلل جنوب سئول را به‌گونه‌ای طراحی کردند که گویی با انواع کاغذهای شیشه‌ای براق کادو پیچ شده و هدایای ارزنده‌ای را به میهمانان خود تقدیم می‌کند.

بسته‌بندی فروشگاه کره‌ای با شیشه‌های درخشان

بدنه این فروشگاه با انواع شیشه‌های سنگین و سبک در طرح‌های جذاب و براق پوشانده شده و شفافیت آن موجب شده تا از فواصل دور هم توجه هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند.

از دیگر مزیت‌های این پروژه ساختار مدور و معکوس آن است، به‌طوری‌که در زوایای مختلف به این صورت به نظر می‌رسد که ساختمان در حال گردش است و نور در آن در هر زاویه‌ای منعکس می‌شود. این نوع ساختار هم به دلیل نوع ترکیب شیشه‌های سبک و سنگینی است که بر روی بدنه ساختمان کار شده‌اند. این شیشه‌ها در زوایای چرخشی بر روی بدنه نصب شده‌اند تا بتوانند با بدنه شفاف و براق خود این انعکاس نور و شکل گردشی را به خوبی نمایش دهند.

البته برخی از معماران هم اینگونه توصیف کرده‌اند، بدنه ساختمان توسط یک الماس مارپیچ که نمای سنگی موزائیکی دارد، بریده شده و در حرکت است. الگوی پیکسلی آن بافتی را فراهم می‌کند که حرکت و سبکی را در حین برخورداری از یک طراحی سنگین معماری، نمایان می‌سازد.

همچنین شیشه‌های چندوجهی که از داخل نما برش می‌خورند، به‌عنوان یک معبر عمومی برای بازدیدکنندگان عمل می‌کنند تا از خرده‌فروشی‌ها و فضاهای فرهنگی واقع در فضای داخلی عبور کنند. این در حالی است که در طول روز، هنگامی که نور تغییر می‌کند و از روی شیشه باز می‌گردد، ساختمان لباس‌های متفاوتی به تن می‌کند.

در هر سطح از نما ساختمان و بدنه داخلی رابطه‌ای بین حلقه، فضا مرکزی و مغازه‌های اطراف وجود دارد. بعضی از مسیرهای عبوری در بعضی اوقات شکل حفره به خود می‌گیرند که در داخل آن‌ها سنگ و خارج آن‌ها شیشه آشکار می‌شود و درنهایت یک ساختار فولادی از شبکه‌های مثلثی منظم ایجاد می‌کند.

 

منبع : اسکان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه