ارسال به دیگران پرینت

سعد الحریری: آنچه در طرابلس رخ داده، «جنایت سازمان‌یافته» است

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان با اشاره به اعتراضات پنجشنبه شب اهالی شهر طرابلس برای چهارمین شب متوالی گفت که «آنچه امشب در طرابلس روی داده، یک نوع جنایت سازمان‌یافته است».

سعد الحریری: آنچه در طرابلس رخ داده، «جنایت سازمان‌یافته» است

«سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان از اعتراضات پنجشنبه شب اهالی طرابلس (شمال لبنان) به اوضاع اقتصادی کشور به عنوان یک «جنایت سازمان‌یافته» یاد کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد، «مسئولیت آنچه که امشب در طرابلس رخ داده است، بر عهده کسانی است که برای ضربه زدن به ثبات و ایجاد ناامنی این شهر توطئه و تبانی کرده‌اند».

الحریری خواستار ورود ارتش لبنان به شهر طرابلس شد و این پرسش را مطرح کرد که «چرا ارتش لبنان ایستاده و نظاره‌گر آتش‌سوزی‌های مراکز شهرداری و نهادها و تاسیسات و اشغال خیابان‌های شهر است؟ اگر ارتش نتواند از طرابلس حمایت کند، پسه کسانی می‌تواند از آن محافظت کند؟».

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کرد، «کسانی که طرابلس  را به آتش کشیدند، جنایتکارانی هستند که به این شهر تعلق ندارند، بلکه به اسم معیشت به امنیت آن ضربه می‌زنند».

سعدی الحریری در پایان اظهار داشت که «طرابلس به دست سوء استفاده کنندگان نخواهد افتاد و مردمانی در این شهر وجود دارند که از آن حمایت خواهند کرد».

اعتراضات به اوضاع اقتصادی در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان، پنجشنبه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه پیدا کرده است.

اعتراضات مردم طرابلس به تمدید تعطیلی عمومی و قرنطینه سراسری لبنان در سایه وخامت اوضاع معیشتی و افزایش بیکاری از سه روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

طی این چند روز گذشته معترضان در طرابلس با سرازیر شدن در خیابان‌ها و جاده‌ها و آتش زدن لاستیک‌ها همه راه‌ها را مسدود کرده ورود و خروج اتومبیل‌ها را با مشکلاتی مواجه کردند.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه