ارسال به دیگران پرینت

تولید واکسن کرونا در انستیتو پاستور فرانسه متوقف شد

انستیتو پاستور فرانسه روز دوشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که پروژه تولید واکسن کرونا خود را به طور کامل متوقف کرده است. این مؤسسه غیرانتفاعی و خصوصی فرانسوی که از سال ۱۸۸۷ تاسیس شده و به دلیل پژوهش در زمینه‌های زیست‌شناسی و میکروارگانیسم‌ها، بیماری‌ها و واکسن‌ها از شهرت جهانی برخوردار است دلیل تصمیم خود را ناکافی بودن کارایی محصول واکسن تولیدی خود عنوان کرد.


تولید واکسن کرونا در انستیتو پاستور فرانسه متوقف شد

انستیتو پاستور فرانسه روز دوشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که پروژه تولید واکسن کرونا خود را به طور کامل متوقف کرده است.

این مؤسسه غیرانتفاعی و خصوصی فرانسوی که از سال ۱۸۸۷ تاسیس شده و به دلیل پژوهش در زمینه‌های زیست‌شناسی و میکروارگانیسم‌ها، بیماری‌ها و واکسن‌ها از شهرت جهانی برخوردار است دلیل تصمیم خود را ناکافی بودن کارایی محصول واکسن تولیدی خود عنوان کرد.

بر اساس آنچه انستیتو پاستور بر آن تاکید کرده نتایج اولیه آزمایش‌ها بر روی واکسن تولیدی این موسسه، کارایی و اثربخشی مورد انتظار را نشان نداده است.

شهروندان و دولت فرانسه در حالی باید از تولید واکسن کرونا در انستیتو پاستور قطع امید کنند که شرکت سانوفی، دیگر لابراتوار و تولید کننده دارو در این کشور نیز ماه دسامبر اعلام کرد به دلیل نتایج اولیه نه چندان راضی کننده از آزمایش‌ها بر روی واکسن تولیدی این شرکت تصمیم دارد عرضه و توزیع آن را تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر بیاندازد.

در بیانیه انستیتو پاستور برای توجیه تصمیم اتخاذ شده آمده است: «پاسخ واکسن به آزمایش‌های ایمنی بسیار پایین‌تر از موارد مشابه در واکسن‌های دارای مجوز بر ضد بیماری کووید۱۹ و حتی ضعیف‌تر از پاسخ سیستم ایمنی بدن نزد افراد شفا یافته از آلودگی طبیعی به ویروس بود.»

مبنای پروژه تولید واکسن کرونا توسط انستیتو پاستور استفاده از ترکیبات واکسن سرخک بود که برای مقابله با بیماری کووید۱۹ متناسب تشخیص داده شده است.

انستیتو پاستور برای تولید و عرضه واکسن کرونا با شرکت آمریکایی «مرک اند کو» همکاری می‌کرد. این شرکت آمریکایی در واقع با خرید شرکت اتریشی تمیس که از سالها پیش در زمینه تولید واکسن‌ها مختلف با انستیتو پاستور کار می‌کرد، شریک موسسه دارویی و تحقیقاتی مشهور فرانسه شده بود.

مسئولان انستیتو پاستور که اوایل ماه اوت از انجام آزمایش‌های مرحله نخست تولید واکسن خبر داده بودند،‌ اینک پس از توقف پرو‌‌ژه یاد شده اعلام کرده‌اند که به تحقیقات خود برای تولید یک واکسن دیگر کرونا ادامه می‌دهند و در این خصوص دو پروژه تازه را که هنوز در مراحل مقدماتی و پیش‌بالینی قرار دارند، در دست اجرا دارند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه