ارسال به دیگران پرینت

آمریکا | اپل تلاش میکند تبعیض‌های نژادی را رفع کند

شرکت اپل اعلام کرد که بر اساس وعده‌ای که پیش از این داده بود، روز چهارشنبه آخرین بستۀ مالی در چهارچوب طرح ۱۰۰ میلیون دلاری خود را برای کمک به رفع موانع سیستمی و تبعیض‌ها علیه جامعه رنگین پوستان آمریکا اعطا کرده است.

 آمریکا |  اپل تلاش میکند تبعیض‌های نژادی را رفع کند

تیم کوک مدیرعامل اپل، طرح کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به جامعه رنگین پوستان آمریکا را در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی در پی قتل جورج فلوید و بروئنا تیلور، دو سیاهپوستی که به دست پلیس آمریکا جان باختند، راه اندازی کرد و اعلام نمود که به دنبال ایجاد عدالت نژادی در میان مردم این کشور است.

اگرچه از تابستان گذشته شرکتهای زیادی اقدام به کمک در راه برابری نژادی در این کشور کرده‌اند اما اپل، یکی از بزرگترین شرکتهایی است که یک برنامه‌ریزی بلند مدت را در این راستا به اجرا گذاشته و مسئولیت رهبری این طرح را نیز به لیزا جکسون، معاون سیاست‌ها و ابتکارات اجتماعی شرکت واگذار کرده است.

از جمله فعالیتهایی که تا کنون در چهارچوب این طرح انجام شده، می‌توان به اعطای مبلغ ۲۵ میلیون دلار به سه پروژه بزرگ حامی رنگین پوستان اشاره کرد؛ پرداخت کمک به مرکز «Propel» که به ارائه خدمات به دانشگاهها و کالج‌های متعلق به سیاهان آمریکا و فارغ التحصیلان آنها می‌پردازد یکی از این سه پروژه است.

این شرکت همچنین اقدام به راه اندازی «آکادمی توسعه دهندگان اپل» در شهر دیترویت ایالت میشیگان کرد تا از دانشجویان رشته‌های مرتبط با دنیای دیجیتال حمایت کند و از این مسیر به تامین اعتبار برای سرمایه گذاران در موسسات وابسته به رنگین پوستان بپردازد.

علاوه بر همکاری با مرکز «Propel» اپل ۱۰۰ بورس تحصیلی جدید را نیز برای دانشجویان متعلق به گروههای محروم جامعه در نظر گرفته است.

اپل همچنین با همکاری دانشگاه ایالتی میشیگان، دو برنامه دانشگاهی را (یک برنامه مقدماتی ۳۰ روزه و یک برنامه فشرده‌تر از ۱۰ تا ۱۲ ماهه) طراحی کرده که انتظار می‌رود سالانه حدود ۱۰۰۰ دانشجو از این مسیر تحت آموزش قرار بگیرند.

اپل همچنین با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در هزار شرکت طی ۲۰ سال آینده، مبلغ ۱۰ میلیون دلار را در شرکت «هارلم کاپیتال» مستقر در نیویورک سرمایه‌گذاری کرده است. بر این اساس «هارلم کاپیتال» قرار است به دانشجویان آکادمی توسعه دهندگان اپل و شرکت کنندگان رنگین پوست در کمپهای کارآفرینی اپل، راهنمایی‌های لازم را برای توسعه فعالیتهایشان ارائه دهد و در زمان اجرای پروژه‌ها در کنارشان باشد.

اپل همچنین از برنامه‌های کارآموزی «هارلم کاپیتال» با تمرکز بر تشویق و کمک به زنان و افراد متعلق به جامعه اقلیتهای آمریکا برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در صندوق «سیبرت ویلیامز شانک» که در زمینه تامین سرمایه برای توسعه فعالیتهای شرکتهای کوچک و متوسط بویژه در میان جامعه اقلیتهای آمریکا فعال است، از دیگر اقدامات اپل بوده است.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه