ارسال به دیگران پرینت

پیروزی بایدن | پنجاه قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ

ترامپ در کنفرانس تلفنی با پنجاه عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جلسه ششم ژانویه در کنگره را بررسی کرد. «موریس بروکس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت آلاباما به شبکه «فاکس نیوز» گفت، پنجاه قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ و «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید، رد پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند.

پیروزی بایدن  | پنجاه قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ

ترامپ در کنفرانس تلفنی با پنجاه عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جلسه ششم ژانویه در کنگره را بررسی کرد.

 اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، شنبه شب به وقت محلی در جلسه‌ای کم سابقه، تغییر آرای مجمع گزینندگان به سود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را بررسی کردند.

«موریس بروکس» نماینده جمهوری‌خواه ایالت آلاباما به شبکه «فاکس نیوز» گفت، پنجاه قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ و «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید، رد پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند.

بروکس از بردن نام افراد حاضر در این کنفرانس تلفنی امتناع کرد اما گفت، شماری از این نمایندگان کنگره با طرح تغییر نتیجه انتخابات موافقت نکرده‌اند.

این نماینده افزود: «جنبش مبارزه با تقلب در آراء و دزدیدن انتخابات، به سرعت در حال شکل گرفتن است. اطمینان دارم نمایندگان کنگره بسیار بیشتر و بیشتری» از اعتراض به آرای مجمع گزینندگان حمایت خواهند کرد.

«جاش هالِی»، سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری روز چهار‌شنبه در بیانیه‌ای گفت در جلسه هفته آینده کنگره، که قرار است آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شمرده شوند، به تأیید نتایج آرای الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعتراض خواهد کرد.

شنبه شب نیز، ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه کنگره خبر دادند که قصد دارند روز چهارشنبه در مراسم تایید آرای مجمع گزینندگان، تایید پیروزی«جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کنند.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی ترامپ از طرفداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری‌خواه، به آنها فشار آورده تا به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) اعتراض کنند.

قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش شود

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه