ارسال به دیگران پرینت

با محوریت اخراج اشغالگران؛

راهپیمایی میلیونی مردمی فردا (یکشنبه) در میدان «التحریر» بغداد

در سایه فراخوان مسئولان، روسای احزاب و گروههای مقاومت عراق، مردم این کشور خود را برای برگزاری راهپیمایی میلیونی فردا (یکشنبه) به مناسبت نخستین سالروز گرامیداشت شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» با شعار «شهادت و حاکمیت» آماده می کنند.

راهپیمایی میلیونی مردمی فردا (یکشنبه) در میدان «التحریر» بغداد

شعار «شهادت و حاکمیت» به عنوان شعار مرکزی نخستین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید اختصاص یافته است و در همین راستا، آیین های رسمی و مردمی نخستین سالروز بزرگداشت شهادت سرداران شهید با محوریت تاکید بر اخراج فوری نیروهای اشغالگر از خاک عراق در مناطق مختلف عراق درحال برگزاری است.

شهرها و مناطق مختلف عراق از بیش از یک هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن است.

همزمان خیابان های شهرهای مختلف عراق از جمله پایتخت و اتوبان های این کشور به پوسترها و بیلبردهای بزرگی از تصاویر دو فرمانده شهید با عنوان «شهادت و حاکمیت» مزین شده است.

مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال است.

مسئول دفاتر الحشد الشعبی در استان های عراق در بغداد می گوید که راهپیمایی میلیونی مردمی فردا (یکشنبه) در میدان «التحریر» بغداد به عنوان یکی از مهمترین مراسم امسال برای مطالبه خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق به شمار می رود.

در همین راستا، مسئولان و روسای احزاب و جریان های سیاسی مختلف و رهبران گروههای مقاومت عراقی به طور جداگانه در فراخوان های خود خواهان مشارکت هرچه گسترده تر در این راهپیمایی شده اند.

«هادی العامری» رییس ائتلاف «الفتح» و دبیرکل سازمان بدر عراق از جمله شخصیت هایی است که در مراسم و مناسبت های مختلف فرماندهان شهید بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و منطقه و ضرورت مشارکت در راهپیمایی میلیونی فردا یکشنبه تاکید کرده است.

العامری در مراسم نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که باید با حضور گسترده در این راهپیمایی به جهان این پیام را برسانیم که عراق، کشور ابومهدی و سلیمانی و شهادت و جانفشانی و حاکمیت است.

وی یادآورشد که باید این پیام را به جهان برسانیم که عراق کشور «جوکری ها» (گروه های خشونت طلب) و اشغالگران آمریکایی نیست.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز به نوبه خود در فراخوانی خواهان شرکت گسترده مردم عراق در راهپیمایی میلیونی فردا شده است.

وی در پیام خود از همه زنان و مردان شرافتمند عراق دعوت کرده تا برای یاری رساندن به حضرت صاحب الزمان (عج) و وفاداری به خون شهیدان و دوستداری عراق در راهپیمایی میلیونی که قرار است فردا یکشنبه در میدان التحریر در مرکز بغداد و خیابان های اطراف آن برگزار شود، شرکت کنند.

در سایه این فراخوان ها، مردم عراق از شهرهای مختلف رهسپار بغداد شده اند و فردا میدان التحریر بغداد معیادگاه میلیون ها عراقی خواهد بود که به طور یکپارچه یاد و خاطره شهیدان فرمانده را گرامی خواهند داشت و بر لزوم اخراج نظامیان آمریکایی و لزوم مجازات عاملان و آمران ترور این عزیزان تاکید خواهند کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه